۱۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۰۹

معاون فرهنگی- اجتماعی سپاه قدس گیلان:

اقتدار ملی در گرو حضور مردم در صحنه/ظرفیت نسل جوان جدی گرفته شود

اقتدار ملی در گرو حضور مردم در صحنه/ظرفیت نسل جوان جدی گرفته شود

رشت- معاون فرهنگی- اجتماعی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه حضور پرشور مردم در صحنه های مختلف انقلاب باعث افزایش اقتدار ملی می شود، گفت: ظرفیت نسل جوان باید جدی گرفته شده و به آن توجه ویژه شود.

کامیار مهدی پور در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه عزت و عظمت و اقتدار ایران اسلامی هرروز درحال افزایش بوده وگستره وسیعتری را در برمی گیرد، اظهار کرد: با افزایش این عزت و عظمت، نقش وحضور مردم نیز در صحنه های مختلف انقلاب به ویژه مراسم انقلابی و ملی بیشتر و بیشتر شده و فزونی یافته است.

وی ادامه داد: مردم ایران از آنجا که انقلاب را متعلق به خود می دانند، درحفظ وحراست شعائرآن وتداوم انقلاب اصرار دارند و در تمام صحنه ها و برهه های حساس، همراهی بیشتری با انقلاب از خود نشان می دهند.

برگزاری مناسبت های ملی؛ بهترین راهکار آشنایی نسل جوان با انقلاب

معاون فرهنگی- اجتماعی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه یادآوری خاطرات و تاریخ انقلاب اسلامی در تربیت وآگاهی نسل های متمادی کشور به ویژه نوجوانان و جوانان بسیار مفید ومؤثر است، خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های آشنایی نسل های بعدی انقلاب با تاریخ وسرگذشت نظام، گرامیداشت  یاد و خاطره ایام الله است که منجر به افزایش سطح آگاهی و بینش و معلومات آحاد جامعه به ویژه نسل جوان می شود.

مهدی پور تأکید کرد: در همین راستا باید اهتمام ویژه ای نسبت به تبیین اصول و مفاهیم انقلاب به ویژه برای نسل جوان داشت تا این نسل بدانند آزادی امروز کشور و سربلندی آن ثمره جانفشانی ها و ایثارهای چه کسانی است.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت همیشه در صحنه بودن مردم گفت: هرچه قدر مردم ایران در عرصه های مختلف نظام همچون مناسبت ها ی ملی و انقلابی و صحنه های حساس همانند انتخابات و.. حضور پرشور و آگاهانه داشته باشند، باعث اقتدار ملی و افزایش عمق استراتژیک نظام در صحنه بین المللی می شوند.

 معاون فرهنگی- اجتماعی سپاه قدس گیلان تصریح کرد: این پشتوانه حضور مردمی وزن ژئوپلتیکی نظام را در عرصه منطقه ای و جهانی و بین المللی و همچنین قدرت چانه زنی و تعامل و استقامت مسئولان نظام را افزایش می دهد وسبب امنیت و آرامش وعزت ایران اسلامی می شود.

حضور مردم قوام بخش سیاست های اتخاذی نظام

مهدی پور خاطرنشان کرد: حضور مردم قوام بخش سیاست های اتخاذی نظام بوده و پشتوانه بسیار محکمی در تداوم ساختار اسلامی- ایرانی انقلاب نیز می شود و همواره نشان ولایتمداری و تبعیت از ولایت فقیه زمان را نشان می دهد که ‌گیلانیان در این مقوله همواره پیشقدم بوده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش نهادهای انقلابی در تبیین آرمان های انقلاب اشاره کرد و گفت: با درایت و تصمیمات خوب مجموعه های موثر در اجرای مناسبت های انقلابی وبا مدیریت خوب مجموعه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزاری مراسم انقلابی به خوبی صورت گرفته است.

معاون فرهنگی- اجتماعی سپاه قدس گیلان ادامه داد: نوع انتخاب سخنران ودقت در شناسنامه انقلابی آنها و پرهیز از نگاه جناحی و سیاسی یکی از ویژگی های ممتاز انتخاب سخنرانان ملی ادوار گذشته بوده و کانون توجه شورای هماهنگی وهمه دست اندرکاران، پرهیز از سپردن گوش ها و دل های مردم  به صاحبان زر و زور و تزویر بوده و همواره اعتماد به دلسوزان نظام را مد نظر داشته اند واز همراهی کانون های قدرت و ثروت پرهیز کرده اند.

مهدی پور در ادامه به حضور به موقع مردم فهیم وبصیر گیلان در صحنه های حساس نظام اشاره و اظهار کرد: مردم گیلان همواره با درک آرایش جریان های فکری و سیاسی حوادث فتنه سال ۸۸اثبات کردند که در تشخیص سره از ناسره ودفع ناپاکی ها و پلشتی ها از چهره درخشان انقلاب اسلامی پیشقدم و پیشگام هستند.

وی تصریح کرد: این فهم و تشخیص بیانگر انس و الفت قلبی و فکری جان ها ودل های پاک با اسلام ناب محمدی و تبعیت محض از ولایت فقیه زمان خود بوده و این همراهی و هم جهتی با آرمان های انقلاب اسلامی در خور ستایش وتحسین است.

ضرورت تشکیل کارگروه های تبیین برنامه های خلاقانه

معاون فرهنگی- اجتماعی سپاه قدس گیلان در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت تشکیل کارگروه های تبیین و تشخیص برنامه های خلاقانه و جدید برای مناسبت های ملی و انقلابی تأکید کرد و گفت: لازم است تا  تیم های متخصص در حوزه های مختلف فرهنگی هنری همانند سرود تبلیغات محیطی و...به دنبال تولید ایده های جدید باشند و درکنار تدوین و طراحی مدل های جدید، بر نقش آفرینی مجموعه های مردم نهاد و پای کار آمدن محله های مختلف هر شهر با حضور بزرگان و اهالی آن محله ها و نقش دادن به آنها نیز تکید کنند.

مهدی پور تصریح کرد: بدون شک استفاده از ظرفیت های مردمی در این زمینه می تواند در مردمی تر شدن راهپیمایی ها مؤثر باشد.

وی افزود: کارها و فعالیت های انقلابی باید به مردم فهیم و انقلابی واگذار شود و به توان و انگیزه آنان اعتماد شده و میدان خدمت و فعالیت آنها گسترش پیدا کند.

معاون فرهنگی- اجتماعی سپاه قدس گیلان همچنین یکی دیگر از اقدامات مهم را روشنگری در عرصه ابعاد مختلف انقلاب دانست و گفت: این یک ضرورت همیشگی در طول تاریخ بوده و هست ودرهر برهه ای ضرورت دارد به همین دلیل می بایست نوع برنامه ها ی روشنگرانه و تبییینی در راستای ماهیت ابعاد انقلاب اسلامی و مراسمات دینی به خوبی پرداخته شود و برای نسل های انقلابی چیستی وچرایی ماهیت انقلاب  به صورت دائمی مورد پردازش قرار گیرد.

توجه ویژه به ظرفیت های دانش آموزی و دانشجویی

مهدی پور تأکید کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به عنوان یک نهاد انقلابی باید از تمام ظرفیت‌ها ی مردمی مانند موسسات مردم نهاد وهیئت ها ی مردمی در پرشورتر کردن مراسم ها بیش تر بهره برده و تنها به توانمندی های دستگاه های دولتی اکتفا نکند.

وی همچنین توجه به ظرفیت عظیم دانش آموزی و دانشجویی را مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: بایدبه این ظرفیت بیش از پیش توجه کرده و از آن بهره لازم را برد.

معاون فرهنگی- اجتماعی سپاه قدس گیلان نقش شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را در این زمینه بسیار پررنگ و حائز اهمیت دانست و گفت: خوشبختانه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در گیلان عملکرد بسیار خوبی داشته و  توانسته در هدایت آحاد جامعه به ویژه جریان های انقلابی دلسوز همراه انقلاب، موفق عمل کند.

مهدی پور کیفیت برگزاری مراسم انقلابی و ملی در سطح استان را هم بسیار مطلوب ارزیابی و خاطرنشان کرد: هر ساله سطح مراسم ها بالاتر بوده و نقش آفرینی دستگاه های استانی بهتر وهماهنگ تر بوده و موفق عمل کرده اند.

کد خبر 4047960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha