۱۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۳۶

در تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی مطرح شد؛

پرچم امام رضا در ۳۴ کشور جهان/ فرصتی برای ترویج فرهنگ رضوی

پرچم امام رضا در ۳۴ کشور جهان/ فرصتی برای ترویج فرهنگ رضوی

تبریز – یکی از خادمین حرم امام رضا (ع) گفت: پرچم امام رضا (ع) در ۳۴ کشور جهان در حال گردش و ترویج فرهنگ رضوی است و در کشور خودمان نیز ۷۰۰ شهر و روستا میزبان این پرچم هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدیوسف شاکری، نماینده آستان قدس رضوی در آذربایجان شرقی در دیدار با خادمین حرم امام رضا (ع) در محل سازمان تبلیغات اسلامی استان ابراز کرد: یکی از برکات برنامه «زیر سایه خورشید» که ۱۰ سال است برگزار می‌شود، شناسایی نیازمندی‌های استان و برطرف‌سازی آن‌ها با در نظر گرفتن کرامت‌های انسانی است.

وی ادامه داد: دغدغه‌هایی که در این این کاروان‌ها به وجود می‌آید باعث می‌شود فرهنگ جدیدی برای کمک و ایثار پا به عرصه بگذارد.

شاکری با درخواست کمک و مساعدت از خادمین امام رضا (ع) برای انتقال صحیح مشکلات مادی و معنوی استان تصریح کرد: در برنامه زیر سایه خورشید، بهترین شیوه خدمت در مسیر عصمت قابل تحقق است و ما باید از آن استفاده وافی و کافی را ببریم.

وی همچنین در پایان خاطرنشان کرد: باید طی جلسات مکرری که برگزار می‌کنیم ظرفیت‌ها و مشکلات استان را مطرح کنیم و برای کمبودهای چاره‌های عاقلانه‌ای بیندیشیم.

تنها حوزه‌ای که کمبود نداریم، عشق مردم به اهل بیت است

همچنین در این جلسه حسن میلانی، مدیر حراست تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: تفکری که زیر سایه خورشید برای ما به ارمغان آورده است را به فال نیک می‌گیریم.

وی افزود: زیر سایه خورشید فرصتی است که نه تنها در سراسر کشور بلکه در سراسر جهان آغاز شده. دستگاه‌های فرهنگی علی‌رغم اینکه هزینه‌های زیادی انجام می‌دهند اما بنظر می‌رسد برگزاری چنین مراسماتی مفیدتر و موثرتر واقع می‌شود.

میلانی در بخشی از سخنان خود تاکید کرد: اکنون ما تنها حوزه‌ای که در جامعه کمبود نداریم عشق و ارادت مردم به اهل بیت است و همین می‌تواند بهترین ابزار برای تعامل هرچه بیش‌تر مردم باشد.

۳۱ شهر و روستا آذربایجان شرقی میزبان کاروان زیر سایه خورشید

فیروزی، یکی از خادمین حرم امام رضا (ِع) و نیز از مسئولین کاروان اعزامی به آذربایجان شرقی در این جلسه تشریح کرد: ۱۰ سال است کاروان زیر سایه خورشید در سطح جهان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: پرچم امام رضا (ع) در ۳۴ کشور جهان در حال گردش و ترویج فرهنگ رضوی است و در کشور خودمان نیز ۷۰۰ شهر و روستا میزبان این پرچم هستند.

فیروزی اضافه کرد: در استان آذربایجان شرقی نیز ۳۱ شهر و روستا با محوریت مناطق کمتر برخوردار میزبان کاروان زیر سایه خورشید هستند.

این خادم حرم امام رضا (َع) در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این کاروان‌ها آشنایی مردم با سبک و فرهنگ رضوی است و پرچم نیز بهانه‌ای است تا ارتباط بیش‌تری برقرار شود.

وی با اشاره به اینکه در هر کاروان به ازای دو خادم، یک مبلیغ است، بیان کرد:  این یک فرصت بی‌بدیل است برای اینکه بتوانیم در اشاعه فرهنگ رضوی و نیز دین اسلام گام‌های محکم‌تری برداریم.

کد خبر 4048470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha