۱۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۵۳

معاون بین الملل مجمع جهانی اهل بیت(ع):

گسترش فرهنگ رضوی توطئه جریان‌های تکفیری را خنثی می کند

گسترش فرهنگ رضوی توطئه جریان‌های تکفیری را خنثی می کند

مشهد-  معاون بین الملل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت:گسترش و تبیین فرهنگ رضوی برای مردم جهان توطئه جریان‌های تکفیری را خنثی می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد سالار ظهر چهارشنبه در حاشیه همایش مجمع بین المللی خادمان رضوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد:دهه کرامت سنت حسنه‌ای است و این سنت می‌تواند فرهنگ و معارف رضوی را معرفی کند.

وی افزود: امروز با رشد جریان‌های تکفیری مواجه هستیم  و بیش از هر زمان  دیگری به معرفی فرهنگ رضوی مخصوصا در عرصه بین المللی و خارج ار کشور نیازمند هستیم‌.

معاون بین الملل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه مجمع جهانی به عنوان یکی از اعضاء بنیاد امام رضا (ع) وظیفه معرفی رافت، عدالت و محبتی که از ائمه اطهار(ع)  آموخته است را دارد گفت: در این خصوص، بهترین راه استفاده از  فضای مجازی است و ما به صورت مکتوب فعالیت‌هایی را در ارتباط با سیره امام رضا (ع) در داخل کشور انجام داده‌ایم.

وی ادامه داد: کتاب‌های زیادی به زبان فارسی تبیین فرهنگ رضوی را مورد توجه قرار داده است اما یکی از بهترین کارها، معرفی فرهنگ رضوی در بعد دیجیتالی و به صورت الکترونیکی در فضای مجازی است.

سالار با اشاره به اینکه برای کودکان باید تلاش‌های بیشتری صورت گیرد و در قالب‌های مختلف انیمیشن و داستان، فیلم ساخته شود بیان کرد: یکی از کارهایی که باید انجام گیرد مناظره‌های امام رضا(ع) است، بحث‌ها و گفتگوهای ایشان که با ادیان غیر مسلمان انجام شده را می‌توانیم در قالب‌های داستان، فیلم، سریال معرفی کنیم.

وی با تاکید به اینکه امام رضا (ع) منحصر به همه ادیان است و این را باید پر رنگ کنیم خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین بخش های فرهنگ رضوی محبت و رافت امام هشتم(ع)  است که باید آن را در دنیای جنگ  آدم کشی و جریان‌های تکفیری معرفی کنیم تا اسلام اعتدالی را به دنیا معرفی کند.

معاون بین الملل مجمع جهانی اهل بیت(ع)  ابراز کرد: در حال حاضر این مجمع جهانی 700 عضو از 120 کشور دارد که هر چهار سال یک بار در تهران اجلاس مجمع عمومی برگزار می‌شود و شعار ما وحدت است.

وی با اشاره به اینکه سه هزار و ۴۰۰ مبلغ در 60 کشور جهان تحت پوشش مجمع هستند گفت: امروز مجمع دانشگاه اهل بیت(ع)  و کارشناسانی از کشورهای شبه قاره و جنوب شرقی آسیا 7 کشور دارد که باید بیش از هر زمان دیگری در راستای آن باشد.

کد خبر 4048562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha