۱۴ مرداد ۱۳۹۶، ۱۷:۴۱

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان:

آماردقیقی ازسهم تولیدات داخلی کردستان درصادرات کالا وجود ندارد

آماردقیقی ازسهم تولیدات داخلی کردستان  درصادرات کالا وجود ندارد

سنندج- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: آمار و اطلاعات دقیقی در رابطه با اینکه چه میزان از صادرات کالا از مرزهای کردستان به تولیدات داخلی استان اختصاص دارد، نداریم.

به گزارش خبرنگارمهر، محمد دره وزمی امروز شنبه در کارگروه توسعه صادرات استان که در سالن شهدای دولت استانداری تشکیل شد، با بیان اینکه یکی از برنامه های کشور افزایش ۱۰ درصدی صادرات کالا تا پایان امسال است، گفت: خوشبختانه در چهار ماهه نخست امسال میزان صادرات کالا از مرزهای استان ما از نظر ارزش ارزی ۹ درصد افزایش داشته است و این درحالی است که در کل کشور این میزان کاهش پیدا کرده است.

وی در ارتباط با اینکه چه میزان از کالاهای صادراتی از مرزهای های کردستان مربوط به تولیدات داخلی استان است، عنوان کرد: متاسفانه اطلاعات و آماری در این رابطه نداریم و ای کاش اطلاع داشتیم آنگاه به راحتی به پتانسیل های تولیدی استان می پرداختیم و آنها را تقویت می کردیم.

وی اظهارداشت: برای کسب اطلاعات لازم در ارتباط با موضوع مذکور تلاش های فراوانی  کردیم و طی نامه ای به وزیر صنعت، معدن وتجارت این دغدغه استان را مطرح کردیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: برای انجام برنامه ریزی در خصوص تولیدات صادرات محور نیاز به وجود آمار و اطلاعات دقیق داریم.

دره وزمی اضافه کرد: برای کسب اطلاعات دررابطه با اینکه چه کالاهای تولیدی ازاستان به خارج از مرزها صادر می شود طی نشست و جلساتی با صادرکنندگان استان این موضوع را از آنها جویا می شویم.

وی با اشاره به اینکه افزایش صادرات به معنای افزایش تولید و اشتغال است، بیان کرد: آمار صادرات کالا از استان به عراق ۱۹ درصد افزایش داشته که از جمله دلایل این مهم تسهیل گری بازارچه ها و گمرکات استان دراین امر و استقبال صادرکنندگان از صادرات کالاهای خود از مرزهای استان ما بوده است.

وی عنوان کرد: متاسفانه تخفیف سود بازرگانی دراستان های دیگر کشور به نسبت کردستان بیشتر و در حدود ۱۵ درصد است البته پیگیری هایی هم دراین خصوص شده که درکل استان های مرزی کشور ۱۰ درصد تخفیف سود بازرگانی اعمال شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: اتاق بازرگانی سنندج تلاش فراوانی برای اخذ زمینی به منظور احداث سایت نمایشگاه های دائمی کرد و زمینی هم اختصاص یافت ولی هنوز اقدامی در این راستا انجام نشده و انتظار می رود با تلاش و جدیت بیشتری در این خصوص اقدام کنند.

کد خبر 4050687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha