۱۵ مرداد ۱۳۹۶، ۸:۱۹

رئیس سازمان بهزیستی:

امسال ۱۰۵ اورژانس اجتماعی در کشور تاسیس می شود

امسال ۱۰۵ اورژانس اجتماعی در کشور تاسیس می شود

ارومیه – رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: تاپایان سالجاری ۱۰۵ اورژانس اجتماعی در سطح کشور راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، انوشیروان بندپی شنبه شب در نشست معاونان اجتماعی ادارات کل بهزیستی کشور در ارومیه افزود: از ابتدای سال تاکنون ۴۵ مرکز اورژانس اجتماعی در کشور راه اندازی کرده ایم و قرار است تا پایان سال نیز ۱۰۵ مرکز دیگر نیز تاسیس شود.

وی ادامه داد: در قالب برنامه ششم توسعه در کشور قرار است در سال اول این برنامه ۱۵۰ اورژانس اجتماعی در شهرهای بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت کشور راه اندازی شود.

بند پی خاطرنشان کرد: طبق قانون برنامه توسعه، بهزیستی مکلف است تا در راستای کاهش ۲۰ درصدی نرخ طلاق در کشور مراکز فوریت های اجتماعی، مددکاری و مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی را راه اندازی کند.

رئیس سازمان بهزیستی همچنین افزود: در ماده ۸۰ قانون برنامه ششم توسعه، دولت مکلف است به منظور پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی، نسبت به تهیه طرح جامع کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی با اولویت اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، کودکان کار و مفاسد اخلاقی اقدام کند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور نیز در این نشست هدف از برگزاری این همایش را بحث و تبادل همایش معاونین امور اجتماعی بهزیستی سراسر کشورنظر در خصوص نحوه عملیاتی کردن مسئولیتهای حوزه سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی در برنامه ششم توسعه و برنامه تقسیم کار ملی برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی عنوان کرد.

مسعودی فرید با اشاره به اینکه بر اساس احکام دائمی برنامه ششم توسعه، سازمان بهزیستی متولی سلامت اجتماعی کشور است خاطرنشان کرد: در این همایش دو روزه با تشکیل ٥ کارگروه تخصصی در خصوص راههای اجرایی برای کاهش آسیب های اجتماعی ازجمله طلاق و ساماندهی کودکان خیابانی بحث و تبادل نظر می شود.

در همایش ۲ روزه علمی کاربردی معاونان بهزیستی کشور، برنامه ششم توسعه در حوزه اجتماعی، قانون احکام دائمی برنامه توسعه و تقسیم کار ملی بررسی می شود.

کد خبر 4050954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha