۱۵ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۲۷

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

کیفیت ساختمان‌سازی مدنظر مردم باشد/آموزش اولویت مقابله با بحران

کیفیت ساختمان‌سازی مدنظر مردم باشد/آموزش اولویت مقابله با بحران

یزد ـ رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، آموزش را اولویت اصلی در مقابله با بحران‌ها و حوادث دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل نجار پیش از ظهر امروز در نشست خبری نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه امید در تالار اندیشه استانداری یزد اظهار داشت: حوادث طبیعی بسیاری نظیر سیل، زلزله، رانش زمین، نشست زمین، ریزگردها و حوادثی نظیر تصادفات، آتش‌سوزی و ... در کشور ما به وقوع می‌پیوندند که عبور از این بحران‌ها نیازمند آموزش است.

وی بیان کرد: این اتفاقات و رویدادها نیاز به مسائل آموزشی و پیشگیرانه را ضروری می‌کند بر این اساس آموزش و ارتقاء آگاهی مردم به یکی از اولویت‌های اصلی در این حوزه تبدیل شده است.

نجار با بیان اینکه این دوره‌ها برای اقشار مختلف در نظر گرفته شده است، افزود: به تازگی در قالب طرحی هزار نفر از مدیران در این دوره‌ها شرکت کردند و این آموزش‌ها به مدیران شهرستانی نیز تعمیم داده شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران ادامه داد: ارتقاء سطح آگاهی‌های مردم برای ما بسیار حائز اهمیت است و اگر مردم پیامدهای برخی حوادث را بدانند، از بروز بسیاری از حوادث جلوگیری می‌کنند.

نجار عنوان کرد: یکی از مواردی که باید مورد توجه مردم قرار گیرد، خرید و ساخت خانه‌هایی است که از نظر کیفیت ساختمان‌سازی نیز استانداردهای لازم را داشته باشد اما اکنون متاسفانه تنها به بنا، محل احداث ساختمان، دکوراسیون داخلی و ... توجه می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر مردم تنها ۱۰ درصد از سطح ساخت را کم کنند و هزینه آن را به ارتقاء کیفیت ساخت اختصاص دهند، ایمنی بسیاری از ساختمان‌ها در برابر زلزله ارتقا می‌یابد.

نجار بیان کرد: امروز دنیا با به کارگیری خرد و اندیشه به سمت ایمنی پیش رفته و کشوری نظیر ژاپن که دائم در آن زلزله به وقوع می‌پیوندد حتی یک مجروح و کشته ندارد و ما نیز باید تلاش کنیم با آموزش و فرهنگ سازی به این سمت حرکت کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد: استفاده از ابزار هنر در قالب جشنواره ملی فیلم کوتاه امید بتواند به ارتقاء آگاهی‌ و دانش مردم کمک کند.

کد خبر 4051363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha