۱۵ مرداد ۱۳۹۶، ۲۰:۰۳

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره ارشاد لرستان خبر داد:

پیشرفت ۸۰ درصدی تدوین سند راهبردی فعالیت های قرآنی لرستان

پیشرفت ۸۰ درصدی تدوین سند راهبردی فعالیت های قرآنی لرستان

خرم‌آباد- مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از پیشرفت ٨٠ درصدی تنظیم سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی استان و رونمایی از آن تا پایان شهریورماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور احمدی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران از پیشرفت ٨٠ درصدی تنظیم سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی استان و رونمایی از آن تا پایان شهریورماه سال جاری، خبر داد.

وی با اشاره به تدوین سند چشم‌انداز فعالیت‌های قرآنی لرستان درسه فصل، عنوان کرد: سرفصل اول این سند چشم‌انداز به تعلیم و تلاوت قرآن با هدف انس با قرآن اختصاص دارد.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تاکید بر این‌که تلاوت قرآن کریم باید در سند چشم‌انداز فعالیت های قرآنی لحاظ شود، افزود: سرفصل دوم این سند به تدبر و تفکر در قرآن با هدف تعمیق مفاهیم قرآنی در جامعه اختصاص یافته است.

احمدی بیان کرد: گسترش پژوهش‌های قرآنی در حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و برگزاری مسابقات مفاهیم و درک مفاهیم قرآنی، همایش‌های تحقیقاتی علوم و معارف قرآنی نیز در این بخش دیده شده است.

وی با اشاره به این‌که برای تدوین سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی استان از نخبگان قرآنی استان استفاده شده است، تأکید کرد: ٨٠ درصد فعالیت مربوط به سند راهبردی انجام شده و ٢٠ درصد باقی مانده نیز تا پایان شهریورماه ٩٦، به اتمام خواهد رسید.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ادامه داد: بدون شک امروزه در شرایط جهانی شدن و دنیای رقابتی، تفکر و مدیریت استراتژیک برای تدوین و اجرای برنامه‌ها در عرصه‌های مختلف اجتماعی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است و به‌عنوان یکی‌از شاخص‌های توسعه یافتگی مورد توجه جوامع و دولت‌ها قرار گرفته است.

احمدی اظهار کرد: بسیاری از کشورها علاوه‌بر حوزه‌های اقتصادی، نظامی و سیاسی در حوزه تعلیم و تربیت نیز برنامه‌های استراتژیکی توسعه طراحی کرده و مبنای تصمیم‌گیری‌ها، جهت‌گیری‌ها و هدایت خود قرار داده‌اند، حال که یکی‌از پایه‌های جامعه ما قرآن و اسلام است، باید برای پیاده‌ کردن اصول آن در جامعه برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: برای تهیه و تدوین سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی استان از ۶ نفر از بهترین پژوهشگران قرآنی و جامعه‌شناسان استان استفاده شده که امید است بهترین نتیجه را برای فعالیت‌های قرآنی پیش‌رو در استان داشته باشد.

کد خبر 4051839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha