۱۵ مرداد ۱۳۹۶، ۲۰:۱۵

مدیرکل استاندارد یزد:

پویش «کالای استاندارد ایرانی می‌خرم» در سراسر یزد فراگیر می‌شود

پویش «کالای استاندارد ایرانی می‌خرم» در سراسر یزد فراگیر می‌شود

یزد ـ مدیرکل اداره استاندارد استان یزد گفت: به منظور تحقق هرچه بیشتر شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، پویش «کالای استاندارد ایرانی می‌خرم» در سراسر یزد فراگیر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین ماجدی اردکانی در اولین نشست تخصصی هم اندیشی استاندارد سازی و توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد با محوریت پویش «کالای استاندارد ایرانی می‌خرم»، در جمع مسئولان و کارشناسان حوزه‌های مختلف استاندارد اظهار داشت: این پویش یک کمپین تبلیغاتی بر اساس اصول و یک مدل علمی است تا در انتها و یا حتی در حین اجرا خرید و استفاده از کالای ایرانی، در بین اقشار و توده‌های مختلف مردم به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

وی ادامه داد: از جمله وظایف سازمان ملی استاندارد ایران، کنترل کیفی تولیدات داخلی و نیز نظارت بر اجرای استانداردها است که خوشبختانه ما در استانی زندگی می کنیم که مردمان این منطقه به ویژه کسبه و صنعتگران آن که از دیرباز به تعهد و تدین شهره هستند، همواره ما را در انجام وظایفمان همراهی کرده اند و این همراهی آنان با استاندارد سبب شده محصولاتی از قبیل مصنوعات طلا و شیرینی‌جات تولیدی آنها در سراسر کشور و دنیا از مقبولیت ویژه ای برخوردار شود.

ماجدی اردکانی تصریح کرد: به طور قطع با اجرای طرح پویش، برند درخشان یزد در همه جا پر رنگ تر خواهد شد.

مدیرکل استاندارد یزد افزود: این پویش اهداف مختلفی را دنبال می‌کند که مهم ترین آن‌ ایجاد ارتباط دوسویه، تاثیرگذار و فراگیر با همه طیف‌های جامعه، استفاده از ظرفیت‌های کم نظیر نخبگان علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی، مذهبی و سیاسی برای فرهنگ سازی استفاده از کالاهای استاندارد و با کیفیت ایرانی، حمایت از تولیدکنندگانی که به کیفیت کالاها و خدمات و دریافت نشان یا گواهی استاندارد اهتمام دارند، حمایت از مصرف کنندگانی که برخورداری از کالاها و خدمات با کیفیت ایرانی جزئی از حقوق مسلم شهروندی آنهاست و همراهی و همدلی با دولت تدبیر و امید برای حل مشکلات تولیدکنندگان داخلی و اشتغال را شامل می شود.

ماجدی اردکانی بیان کرد: تولیدکنندگان و صنعتگران باید مقوله های کیفیت و رقابت سالم و ورود به بازارهای رقابت داخلی و خارجی را در سرلوحه فعالیت های خود داشته باشند و همواره این موضوع مد نظرشان باشد که اگر کیفیت را رعایت نکنند، به راحتی بازار را از دست داده و رقبا جایگزین آنها خواهند شد.

وی افزود: بی‌شک خرید کالاهای استاندارد تولید داخل که از جمله اهداف این پویش است، به رونق تولید و افزایش اشتغال منجر می شود و به طور قطع بخشی از مشکل بیکاری جوانان را رفع می کند.

ماجدی اردکانی ادامه داد: مردم نباید ذهنشان مشغول این موضوع باشد که کالاهایی که برند است، الزاما از نظر کیفیت برتری دارد زیرا در بسیاری از موارد کالاهای ایرانی بسیار ارزشمندتر هستند ضمن اینکه تولیدات داخلی با فرهنگ بومی تطابق بیشتر و بهتری دارد و آرامش خاصی را در سطح جامعه ایجاد می کند.

کد خبر 4051841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha