۱۵ مرداد ۱۳۹۶، ۲۰:۵۸

مسئول دبیرخانه «یزد، حسینیه ایران» خبر داد:

تلاش برای تشکیل کمیته بین‌الملل هیئات مذهبی/هیئات باید جهانی شوند

تلاش برای تشکیل کمیته بین‌الملل هیئات مذهبی/هیئات باید جهانی شوند

یزد ـ مسئول دبیرخانه «یزد، حسینیه ایران» با اشاره به اهمیت و شهرت یزد در زمینه برنامه‌های مذهبی همچنین با توجه به ثبت جهانی بافت تاریخی یزد گفت: هیئت‌های مذهبی یزد باید جهانی شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحسن حسینی امروز در جمع رؤسای هیئات مذهبی یزد اظهار داشت: با توجه به ثبت جهانی شهر یزد، رویکرد و برنامه ریزی هیئت های عزاداری باید متناسب با فضای جدید شکل بگیرد و هیئت های یزد هم باید جهانی فکر کنند و وظیفه سنگین‌تری بر عهده آنها قرار گرفته است.

حسینی با اشاره به استقبال بی نظیر گردشگران داخلی و خارجی در چند سال اخیر از برنامه های عزاداری و جشن های یزد بیان کرد: امسال برای اولین بار نزدیک به ۱۰۰ نفر از کشورهای مختلف تنها برای بازدید و حضور در مراسم تاسوعا و عاشورای یزد ثبت نام کرده اند و به طور قطع این تعداد تا فرا رسیدن ماه محرم همچنین در سال های بعد افزایش چشمگیری خواهد داشت.

وی افزود: ترویج فرهنگ عزاداری و جشن های یزد علاوه بر بعد فرهنگی اجتماعی در بعد اقتصادی و جذب گردشگر داخلی و خارجی نیز موثر خواهد بود.

مسؤل دبیرخانه بین المللی یزد، حسینیه ایران گفت: در حال پیگیری تشکیل کمیته بین الملل هیئات مذهبی با همکاری میراث فرهنگی و دیگر نهادهای مربوطه هستیم تا بتوان خدمات بهتری به گردشگران داخلی و خارجی در ایام محرم و جشن های نیمه شعبان ارائه داد.

حسینی با اشاره به افزایش موج اسلام خواهی در جهان اظهار داشت: هیئت های مذهبی علاوه بر حفظ و اعتلای فرهنگ عاشورا و عزاداری در یزد باید به آن سوی مرزها نیز توجه داشته باشند به گونه ای که هر هیئت، عهده‌دار ترویج این فرهنگ در یک کشور شود.

کد خبر 4051867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha