۱۷ مرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۳۶

مدیرکل فنی و حرفه ای آموزش و پرورش:

توسعه فرهنگ کارآفرینی از برنامه‌های جدی آموزش و پرورش است

توسعه فرهنگ کارآفرینی از برنامه‌های جدی آموزش و پرورش است

مدیرکل فنی و حرفه ای آموزش و پرورش گفت: توسعه فرهنگ کارآفرینی از برنامه‌های جدی آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره اطلاع رسانی آموزش و پرورش شهرستان های تهران، همایش رویداد دانش آموز کارآفرین با حضور ، معاون رئیس جهاد دانشگاهی، مدیر کل فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران و جمعی از اساتید دانشگاه و دانش آموزان در سالن مرکزی همایش های دانشگاه امیر کبیر تهران آغاز به کار کرد.

محمد آذرکیش مدیر کل فنی و حرفه ای وزارت آموزش و ‍پرورش گفت: توسعه فرهنگ کار و کارآفرینی یکی از برنامه های جدی وزارت آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به اینکه شورای سیاست گذاری کارآفرینی در وزارت آموزش و پرورش در سطح بالایی فعال است ، تاکید کرد: بستن تفاهم نامه های مختلف با دانشگاهها، برگزاری جشنواره های کارآفرینی از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه است.

آذرکیش با تاکید بر اینکه پژوهش سراها باید با رویکرد کارآفرینی به فعالیت خود ادامه دهند، یادآور شد: قرار گرفتن ۲ واحد درسی کارآفرینی در مجموعه دروس کار و دانش، از اهمیت این امر در آموزش و پرورش خبر می دهد.

مدیرکل فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش، خلاقیت، نوآوری و ریسک پذیری را از جمله موارد مهم در کارآفرینی دانست و افزود: ما باید قصد کارآفرینانه را در دانش آموزان توسعه دهیم.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود گفت: وجود سرمایه های انسانی برای یک اقتصاد پویا ضروری است و این سرمایه های پویا کسی جز دانش آموزان خلاق نیست.

آذرکیش پرداختن به ساحت های شش گانه تعلیم و تربیت و توجه متوازن به این ساحت ها را در دستور کار جدی آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: داشتن الگو، شناخت افراد موفق، ریسک پذیری، خلاقیت و نوآوری را از ارکان مهم کارآفرینی است که باید در دانش آموزان توسعه یابد.

کد خبر 4053715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha