۱۹ مرداد ۱۳۹۶، ۱۷:۰۷

مدیر صندوق کارآفرینی امید بوشهر مطرح کرد؛

توسعه اشتغال روستایی در استان بوشهر/ اجرای طرح روستای بدون بیکار

توسعه اشتغال روستایی در استان بوشهر/ اجرای طرح روستای بدون بیکار

بوشهر - مدیر صندوق کارآفرینی امید استان بوشهر از اجرای طرح روستای بدون بیکار خبر داد و گفت: اشتغال روستایی در استان بوشهر توسعه می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی شهبازی بعد از ظهر پنجشنبه در نشست با مسئولان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوشهر اظهار کرد: میراث فرهنگی هر شهر نشانه اصالت، عظمت و قدمت فرهنگی آن شهر است که باید با حفظ و احیاء مغتنم شمرده شوند.

وی اضافه کرد: صندوق کارآفرینی امید توجه جدی به مقوله میراث فرهنگی و گردشگری داشته و آماده هر گونه همکاری با اداره‌ میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در زمینه رونق گردشگری و احیای صنعت صنایع دستی است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان بوشهر گفت: تسهیلات ارائه شده به متقاضیان بایستی هدفمند و همراه با آگاهی کامل و ساماندهی و توانمندسازی باشد تا منجر به اشتغالزایی و ایجاد درآمد پایدار شود نه عدم ثبات و شکست در کسب و کار و تبدیل یک فرد بیکار به بیکار بدهکار.

شهبازی با اشاره به هدف صندوق در سال جدید با عنوان روستای بدون بیکار افزود: هرجا نام صنایع دستی آورده شود بایستی گردشگری هم در کنارش باشد تا هر دو پشتیبان و حمایت کننده یکدیگر باشند. این دو صنعت در کنار هم می توانند بهترین گزینه در ایجاد اشتغال و کسب درآمد برای روستاییان و دستیابی به هدف، یعنی روستای بدون بیکار باشند.

وی تصریح کرد: در راه‌اندازی یک کسب و کار ابتدا بایستی بخش خصوصی حرکت کند و اهداف و شمای کلی کار را طراحی و برنامه ریزی کند و سپس از دولت حمایت مالی و آموزشی را درخواست کند، در غیر اینصورت به احتمال زیاد با شکست مواجه خواهد شد. حلقه مفقوده این بخش شخص کارآفرین است که بایستی شناسایی شده و حمایت، ساماندهی و توانمند سازی شود.

مدیر صندوق کارآفرینی امید ضمن ابراز امیدواری از تخصیص ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به ایجاد اشتغال در روستاها که صندوق کارآفرینی امید هم یکی از بانک‌های عامل است، گفت: در اعطای تسهیلات به روستاییان و ایجاد اشتغال پایدارتر بایستی مسئولین مرتبط با دهیاران و بخشداران همکاری مناسب داشته باشند و با آموزش کافی به روستاییان برای تمرکز بر طراحی و بسته بندی مناسب در تولید محصولاتشان و همچنین ایجاد تنوع در محصولات با تلفیق صنایع دستی استان با استان‌های دیگر و تولید محصولات جدید، بتوانند بازار فروش بهتر و سود مناسب‌تری داشته باشند.

نشست مشترک صندوق کارآفرینی امید با اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با حضور مدیران و مسئولین واحدهای مختلف دو اداره در ساختمان صندوق کارآفرینی بوشهر برگزار شد.

در پایان این جلسه قرار بر تشکیل کلاس‌های آموزشی توسط صندوق و اداره میراث فرهنگی و گردشگری در راستای تقویت نیاز آموزشی یکدیگر در زمینه های گردشگری و تولید و احیای صنایع دستی و همچنین ساماندهی و توانمند سازی کسب و کار مناسب و پایدار در آینده برگزار شود.

کد خبر 4055494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha