۱۹ مرداد ۱۳۹۶، ۱۷:۵۴

در گلوگاه انجام شد؛

بهره برداری از اولین واحد تولید عرقیات گیاهی شمال کشور

بهره برداری از اولین واحد تولید عرقیات گیاهی شمال کشور

گلوگاه- اولین کارگاه و واحد تولید عرقیات گیاهی شمال کشور با حضور سفیر ژاپن در شهرستان گلوگاه در شرق مازندران به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا پورفلاح مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه عصر پنجشنبه در افتتاح اولین کارگاه تولید عرقیات گیاهی شمال کشور در سخنانی هدف از ایجاد این کارگاه و واحد تولیدی را اشتغال برای زنان خانوار عنوان کرد و گفت: ایجاد این واحد تولیدی گامی در راستای توانمندسازی و ارتقا سطح تعاونی ها و توسعه روستایی است که می تواند الگوی مناسبی برای سایر شهرستانها باشد.

وی گفت: پروژه‌ ساخت کارگاه عرقیات گیاهی تیرتاش گلوگاه در قالب GGP به منظور توسعه اشتغال در بخش کشاورزی با استفاده از منابع تامین شده از طریق همکاری مشترک امور زنان روستایی با سفارت کشور ژاپن انجام شد.

پورفلاح با اساره به نقش زنان در پویایی اقتصاد خانوار اظهار کرد: با اجرای این پروژه زنان روستایی با همکاری هم می‌توانند حماسه دیگری خلق کنند و اشتغال زایی مناسبی ایجاد کنند.

مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه گفت: با بهره گیری از این واحد تولیدی برای ۱۴ نفر از زنان سرپرست خانوار در این منطقه ایجاد اشتغال شده است که نقش مهمی در بالندگی منطقه دارد.

کد خبر 4055516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha