۲۰ مرداد ۱۳۹۶، ۸:۰۸

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس:

گسترش مشارکت مردم در تصمیم‌گیری‌های مدیریت شهری یک ضرورت است

گسترش مشارکت مردم در تصمیم‌گیری‌های مدیریت شهری یک ضرورت است

اراک- نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: گسترش مشارکت مردم در تصمیم گیری‌های مدیریت شهری یک ضرورت است که این مهم می تواند از طریق ایجاد کانون های شورایاری محقق شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کریمی شامگاه پنجشنبه در آئین بهره برداری از فرهنگسرای سیدالشهدا(ع) اراک اظهار داشت: باید در همه عرصه های فرهنگی و عمرانی در استان مرکزی فعالیت داشته باشیم و همه عرصه ها به طور همگون پیش ببریم.

نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: قطعا فعالیت های فرهنگی از رسالت های مدیریت شهری و شهرداری محسوب می شود و علاوه بر مسائل عمرانی باید به فرهنگ مردم و ایجاد نشاط در جامعه بپردازد.

وی بیان کرد: امروز صرف بودجه و امکانات شهرداری برای ارتقای خدمات فرهنگی و معنوی در جوامع شهری امری ضروری و لازم است که باید به این مهم توجه خاص شود.

کریمی خاطرنشان ساخت: تاسیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری یا راه اندازی فرهنگسراهای محلی و اقداماتی از این قبیل می تواند هسته فعالیت های فرهنگی محله ای را شکل دهد.

نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فرهنگسراهای محله ای می تواند هسته و کانون فعالیت های فرهنگی در اجتماع باشد تا انواع فعالیت ها برای تمامی سنین در آن مکان برگزار گردد و این فرهنگسراها در تعامل با هم می توانند تبدیل به شبکه های فعالی شوند که خود منشا یک تحول در فضای فرهنگی شهر است.

وی تصریح کرد:  البته نباید فرهنگسراها رقیبی برای کانون های سنتی فرهنگی و معنوی مانند مساجد واقع شوند، قطعا مساجد کانون برگزاری مسائل فرهنگی بوده و خواهند بود و فرهنگسراها باید نقشی مکمل برای مساجد داشته باشند.

کریمی گفت: توجه به محله ها در نظام اداره شهر و توسعه شهری امری بسیار مهم است و یکی از خلاهایی که در شهرهای بزرگ وجود دارد عدم مشارکت مردم در تصمیم گیری های مدیریت شهری است.

نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: راه حل این مشکل ایجاد شورایاری در محله ها است که نیاز به مهیاسازی بسترهای قانونی لازم دارد تا کانون های شورایاری در کنار شورای اصلی شهر شکل بگیرد.

وی اضافه کرد: در واقع کار اصلی کانون های شورایاری بایستی کمک به گسترش ارتباطات مردمی با مدیریت شهری و دریافت مطالبات مردمی می باشد.

کد خبر 4055680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha