۲۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۱۲

فرماندار چابهار:

مشکل آبرسانی در روستاهای چابهار جدی است

مشکل آبرسانی در روستاهای چابهار جدی است

چابهار - فرماندار ویژه شهرستان چابهار با تاکید بر اینکه مشکل آبرسانی در روستاهای چابهار جدی است گفت: ما در هیچ جای کشور جز چابهار روستایی با جمعیت ۷۰۰۰ نفر نداریم که شبکه آب نداشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان چابهار، ایوب درویشی در جلسه کارگروه بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های تأمین آب شهرستان چابهار که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مسئولان در فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: ما در هیچ جای کشور جز چابهار روستایی با جمعیت ۷۰۰۰ نفر نداریم که شبکه آب نداشته باشد.

فرماندار ویژه شهرستان چابهار ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر اکثر روستاهای ما با تانکر آبرسانی می‌شوند که این تانکرها نیز فرسوده هستند با وجود دریا این نعمت خدادادی ما در چابهار با بحران بی‌آبی روبه‌رو هستیم.
 
وی گفت: اهمیت آبرسانی به "باهوکلات" کم اهمیت‌تر از آبرسانی به روستاهای ما نیست متاسفانه ما در روستاهای "بریس و پسابندر" با جمعیت چند هزار نفری شبکه آب نداریم که باید در اولویت قرار گیرند. بودجه اختصاص یافته لایروبی از بند "شیرگواز" جهت انجام پروژه کافی نیست و ما برای برطرف شدن مشکل، باید استحصال آب از دریا را در دستور کار خود قرار دهیم.

درویشی به پروژه‌های پایین دست سدهای "پیشین و زیردان" اشاره کرد و گفت: باید به قید فوریت این پروژه‌ها به پایان برسند. امروز پس از گذشته سال‌ها از انقلاب پذیرفته نیست که مردم چابهار با مشکل آبرسانی روبه‌رو باشند.

باقر کرد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه اظهار داشت: ما به دنبال آب‌های ژرف هستیم که اگر این موضوع عملی شود مسأله اولویت تامین آب از دریای عمان برای شرق کشور منتفی می‌شود.

کد خبر 4056353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha