۲۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۲۶

اخبار پلیس/

کاهش ۱۲.۶ درصدی فوتی‌های تصادفی در استان کرمانشاه

کاهش ۱۲.۶ درصدی فوتی‌های تصادفی در استان کرمانشاه

کرمانشاه- رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: بر اساس آمار پزشکی قانونی تصادفات منجر به فوت ۱۲.۶ درصد وتعداد فوت شدگان ۵.۵ درصد در ۴ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمد حیدری" اظهار کرد: ایمن سازی و خاکریزی پرتگاه های خطر آفرین در ۶۰ نقطه مهم به طول ۱۵ کیلومتر، ایمن سازی و خاکریزی دهانه پل ها و آب رو ها در ۲۰۴ نقطه حائز اهمیت، تجزیه و تحلیل تصادفات با مشخص کردن محورهای بحرانی و تدابیر ترافیکی لازم جهت پیشگیری از تصادفات از جمله اقدامات اجرای مقررات و عملیات ترافیک عنوان کرد.

وی ادامه داد: ایمن سازی ۹۰ درصدی قسمت ابتدایی گاردریل ها در محور های اصلی و پر خطر، آشکار سازی و ایمن سازی ۶۶نقطه حادثه آفرین با نصب تابلو های هشدار دهنده، شناسایی و حذف تقاطع های آنتنی و اولویت محور های اصلی بیش از ۶۰ تقاطع، شناسایی نواقصات مسیر تردد زائرین اربعین حسینی در استان کرمانشاه و هماهنگی با اداره کل راهداری استان جهت رفع نواقصات با هدف فراهم کردن بستری ایمن برای تردد زائران در استان از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه است.

این مقام انتظامی از جانمایی فاز دوم نصب دوربین های ثابت هوشمند ثبت تخلفات رانندگی خبر داد و گفت: ۱۳ پل عابر پیاده در مسیر  تردد عابران پیاده در روستاه های حاشیه محور های اصلی و پرخطر ایمن سازی شده است.

سرهنگ حیدری در ادامه به تخلفات اعمال قانون شده در جاده های استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: طی چهار ماه نخست سال جاری، ۳۸ هزار و ۳۱۷ فقره سرعت غیرمجاز، ۱۴ هزار و ۸۷۳ فقره سبقت غیرمجاز، ۱۰ هزار و ۶۸ فقره انحراف به چپ، ۲۹ هزار و ۳۰۱ فقره عدم استفاده از کمربند ایمنی، سه هزار فقره استفاده از تلفن همراه حین رانندگی و ... به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: از مجموع ۲۵۰ هزار و پنج فقره تخلف اعمال قانون شده، ۱۱۰ هزار و ۹۳۶ فقره و به میزان ۴۴ و سه دهم درصد مربوط به اعمال قانون تخلفات حادثه ساز است.

رئیس پلیس راه استان ادامه داد: تعداد ۸۷۶ دستگاه خودرو به علت ارتکاب دو تخلف همزمان حادثه ساز تو تعداد ۱۱۷ دستگاه خودرو دارای خلافی بیش از ده میلیون ریال برابر تبصره ۱ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در مدت مذکور توقیف شده است، همچنین ۱۰۶ نفر از رانندگان به علت رسیدن گواهینامه آنها به حد نصاب نمره منفی و عدم رعایت مقررات به مدت سه ماه از رانندگی محروم شده اند.

سرهنگ حیدری خاطرنشان کرد: بر اساس آمار پزشکی قانونی تصادفات منجر به فوت ۱۲.۶ درصد و تعداد فوت شدگان ۵.۵ درصد در چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

وی افزود: ۵۶.۵  درصد برخورد وسیله نقلیه با وسیله نقلیه، ۴۰.۸ دهم درصد واژگونی و ۲.۷ درصد برخورد وسیله نقلیه با عابر گزارش شده است که در این میان عامل انسانی با منشاء خستگی و خواب آلودگی، عدم توجه به جلو و تخطی از سرعت مطمئنه بسیار تاثیر گذار بوده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه بیشتر تصادفات در ساعت ۱۶ الی ۲۰ به وقوع پیوسته است، گفت: ۶۵.۶ درصد از تصادفات در روز و ۳۴ و ۴ دهم در شب اتفاق افتاده است.

سرهنگ حیدری با بیان اینکه ۱۶ و سه دهم از تصادفات در روز پنجشنبه رخ داده است، خاطرنشان کرد: با توجه به شروع طرح تابستانی، ترافیک محورها افزایش یافته و با توجه به اینکه اکثر رانندگان غیر بومی به محورها آشنایی ندارند و همچنین خستگی و خواب آلودگی ناشی از رانندگی طولانی باعث افزایش تصادفات شده است، لذا حضور پررنگ تیم های گشت پلیس راه و تیم های امداد و نجات خصوصاً در این ساعات بسیار مهم و حیاتی است.

وی خاطرنشان کرد: خودروی سواری با ۶۹ درصد، وانت ۱۳ و هشت دهم درصد و کامیون ۹ و هفت دهم درصد به ترتیب رتبه های اول تا سوم وسایل نقلیه مقصر در تصادفات را به خود اختصاص داده اند، همچنین در بین خودروهای سواری، پژو بیشترین وسیله مقصر در تصادفات است.

رئیس پلیس راه استان یادآور شد: ۴۷ و هفت دهم درصد از تصادفات در جاده های اصلی، ۲۵ درصد در بزرگراه ها، ۲۰ و سه دهم درصد در جاده های فرعی و هفت درصد در جاده های روستایی به وقوه پیوسته است، همچنین از لحاظ مکان وقوع تصادفات، شعاع یک کیلومتری شهرها به میزان ۴۱ و ۲ دهم درصد بیشترین حوزه وقوع بوده است.

سرهنگ حیدری تصریح کرد: ۶۱ درصد فوت شدگان در رده سنی ۲۰تا ۵۰ سال قرار دارند و ۷۰ درصد فوت شدگان سر نشینان خودرو ها هستند، که در این میان افراد خانه دار به میزان ۲۴ و ۵ دهم درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند، همچنین ۶۷ و ۶ دهم درصد مرد و ۳۲ و چهار دهم درصد زن بوده اند، که ۶۷ و ۶ دهم آنان نیز متأهل بوده اند.

وی با بیان اینکه ۶۰ و هفت دهم درصد از حادثه دیدگان در محل حادثه جان باخته اند، گفت: ۶۲ و ۲ دهم درصد از فوت شدگان را افراد بی سواد تشکیل می دهند که عمده ترین علت مرگ در آمار فوق وارد شدن ضربه به سر است و علت تامه آنرا می توان ناشی از عدم استفاده از کمربند ایمنی توسط راننده و سرنشین خودروها و عدم استفاده از کلاه ایمنی در موتورسواران و همچنین استاندارد نبودن کمربند ایمنی برخی از خودروها دانست.

این مقام انتظامی یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد چهار فقره حادثه رانندگی که کامیون های حامل مواد خطرناک از نوع سوخت در آنها دخالت داشته و منجر به واژگونی و ریخته شدن محمولات آنها شده است، در سطح محورهای برون شهری استان به ویژه محور کرند-سرپل روی داده است که انفجار این محموله ها می توانست چندین فاجعه انسانی را رقم زند، لذا راه اندازی سامانه سپهتن بر روی کامیون های ایرانی و عراقی می تواند در کاهش تصادفات فاجعه بار بسیار مؤثر باشد.

از مجموع ۲۵۰ هزار و پنج فقره تخلف اعمال قانون شده، ۱۱۰ هزار و ۹۳۶ فقره و به میزان ۴۴ و سه دهم درصد مربوط به اعمال قانون تخلفات حادثه ساز است.

راه اندازی ایستگاه سیار پلیس در کرمانشاه

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از راه اندازی پایگاه سیار پلیس در سطح این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "رضا شیرزادی " اظهار کرد: این پایگاه سیار از هفته گذشته کار خود را در شهرک پردیس کرمانشاه به منظور  افزایش سطح امنیت اجتماعی و دسترسی آسان شهروندان به پلیس، در این منطقه آغاز کرد.

وی با اشاره به ضرورت حضور پلیس در مناطق پر جمعیت اعلام کرد: این پایگاه در راستای افزایش سطح امنیت اجتماعی و تداوم روند کاهشی سرقت، پس از تجزیه و تحلیل جرایم و کار کارشناسی در شهرک پردیس کرمانشاه مستقر شد.

سرهنگ شیرزادی توضیح داد: حضور این پایگاه در مناطقی که تمرکز جمعیت دارند، علاوه بر کمک به کلانتری ها در برقراری نظم و امنیت، می تواند زمینه را برای کاهش سرقت و افزایش احساس امنیت در جامعه تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی عنوان کرد: به دنبال آن هستیم تا با استفاده از این پایگاه سیار آمار وقوع سرقت را در سطح شهرستان کاهش دهیم و از وقوع جرایم مهمه و مزاحمت ها جلوگیری کنیم.

سرهنگ شیرزادی با بیان اینکه شهرستان کرمانشاه در مجموع یک درصد کاهش وقوع سرقت در چهار ماه نخست سال نسبت به مدت مشابه را داشته است، اعلام کرد: انتظامی این شهرستان با استفاده از تمامی ظرفیت های درون و برون سازمانی، تجزیه و تحلیل جرایم و برنامه ریزی دقیق به دنبال کاهش محسوس وقوع سرقت و مقابله با باند های سرقت است.

وی در ادامه عنوان کرد: انتظامی شهرستان کرمانشاه با به کارگیری پلیس های افتخاری، نگهبان های محله، برقراری گشت مشترک با اداره برق و فعالیت شبانه روزی ماموران انتظامی شهرستان توانسته است آمار وقوع سرقت را کاهش دهد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه بخش اعظمی از سرقت های شهرستان کرمانشاه توسط معتادین متجاهر انجام می شوند، گفت: از ابتدای سال تا پایان تیر ماه ۷۲۹ معتاد متجاهر توسط ماموران انتظامی در سطح شهرستان جمع آوری و به مراکز ترک اعتیاد معرفی شده اند.

پاکسازی روستاهای اسلام آبادغرب از سارقان و خرده فروشان موادمخدر

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی با حضور شخص دادستان شهرستان، یک گروهان از نیروهای یگان ویژه و یک دستگاه بالگرد در سه روستای بخش مرکزی این شهرستان خبرداد.

سرهنگ "بهروز سرتیپ نیا" در تشریح این خبر گفت: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز با هدف مبارزه با سارقان و خرده فروشان مواد مخدر، این عملیات با حضور "صادق عزیزی" دادستان شهرستان و یک گروهان از نیروهای یگان ویژه استان، یک دستگاه بالگرد از هواناجا، ماموران انتظامی کلانتری ها و پاسگاه ها، یگان امداد و ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر، پلیس آگاهی، پلیس امنیت عمومی و پرسنل ستادی در چند روستای جرم خیز بخش مرکزی به مرحله اجرا در آمد.

وی اظهار کرد: هشت نفر از خرده فروشان مواد مخدر در این طرح شناسایی و با حکم مقام قضائی از منزل آنان بازرسی به عمل آمد که در نتیجه مقدار حدودا سه کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک کشف شد.

 این مقام انتظامی ادامه داد: در این طرح شش نفر خرده فروش موادمخدر دستگیر که پس از تشکیل پرونده به همراه مواد مخدر کشف شده، برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ سرتیپ نیا خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح سه قبضه اسلحه غیر مجاز، تعداد ۸۰ عدد فشنگ و چهار تیغه خشاب کشف شد، همچنین یک نفر سارق احشام دستگیر و در بازجویی های پلیس آگاهی به دو فقره سرقت اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب گفت: در این طرح تعداد ۱۳ دستگاه موتورسیکلت سرقتی، فاقد مدارک و پلاک مخدوش و دو دستگاه خودرو توقیف و به پارکینگ دلالت شد، تعداد ۹ نفر معتاد متجاهر نیز دستگیر و تحویل کمپ ترک اعتیاد شدند.

سرهنگ سرتیپ نیا در پایان با اشاره به رضایتمندی مردم از اجرای این طرح از همکاری صمیمانه آنان تشکر کرد و گفت: طرح های پاکسازی مناطق آلوده و جرم خیز و مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر و هنجارشکنان استمرار دارد.

کشف موتورسیکلت سرقتی توسط کارکنان پلیس راهور

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه گفت: بررسی دقیق ماموران پلیس راهور گیلانغرب منجر به کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی شد.

سرهنگ "فضل الله شیری" بیان داشت: ماموران پلیس راهور گیلانغرب پس از بررسی دقیق یک فقره تصادف فی مابین یک دستگاه موتورسیکلت و کامیون، با استفاده از سامانه استعلام پلیس راهور، به سرقتی بودن متورسیکلت پی بردند.

 وی افزود: این ماموران وظیفه شناس با شگرد خاص پلیسی و چهره زنی، به راننده کامیون هم مظنون و از وی تست اعتیاد اخذ کردند که نتیجه تست مثبت بوده است.

این مقام انتظامی در پایان متذکر شد: با استناد به بند ب ماده ۱۰قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی ضمن اعمال قانون راننده کامیون به مبلغ چهار میلیون ریال و اخذ گواهینامه رانندگی وی به مدت شش ماه، موتورسیکلت مکشوفه به همراه راننده تحویل عوامل انتظامی داده شد.

پلمب کمپ غیرمجاز ترک اعتیاد در کرمانشاه

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از شناسایی و پلمب یک کمپ غیر قانونی ترک اعتیاد در یکی از روستاهای اطراف این شهرستان خبر داد.

سرهنگ" رضا شیرزادی" در این رابطه گفت: ماموران انتظامی پاسگاه چالابه پس از انجام اقدامات اطلاعاتی از فعالیت یک کمب غیر قانونی ترک اعتیاد در یکی از روستاهای توابع شهرستان با خبر شدند و پس از هماهنگی با دستگاه قضائی پلمب آن را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: ماموران این پاسگاه پس از مراجعه به محل کمپ سه نفر از عاملان برپایی آن را دستگیر و به منظور سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه یادآور شد: در این کمپ ۲۴ نفر معتاد به منظور مداوا حضور داشتند که توسط عوامل انتظامی به کمپ های مجاز ترک اعتیاد معرفی شدند.

سرهنگ شیرزادی با بیان اینکه جمع آوری معتادان متجاهر در دستور کار انتظامی شهرستان کرمانشاه قرار دارد، عنوان کرد: طرح جمع آوری معتادان متجاهر به صورت مداوم در انتظامی شهرستان کرمانشاه اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه اکثر سرقت های خرد سطح شهر توسط معتادان متجاهر انجام می شود، گفت: جمع آوری این افراد تاثیر بسیاری در کاهش آمار سرقت ها دارد.

دستگیری عاملان تیراندازی در کرمانشاه

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از شناسایی و دستگیری عاملان تیراندازی در محدوده بیمارستان بیستون خبر داد.

سرهنگ "رضا شیرزادی" در این رابطه گفت: هفته گذشته سه نفر به دلیل اختلاف حساب قبلی در محدوده بیمارستان بیستون با فردی درگیر می شوند و ضمن ضرب و جرح وی، با استفاده از یک قبضه سلاح گرم اقدام به تیر اندازی کرده و فرد مورد نظر را از ناحیه هر دو پا مجروح می کنند.

وی با بیان اینکه متهمان پیش از حضور ماموران از محل متواری می شوند، اظهار کرد: با توجه به حساسیت موضوع ماموران کلانتری ۱۸ سجادیه اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی به منظور دستگیری متهمان را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند و در نهایت، روز گذشته آنان را در حال تردد در محدوده چهار راه ارشاد شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه افزود: متهمان به منظور سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شده اند.

کد خبر 4056683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha