۲۲ مرداد ۱۳۹۶، ۹:۲۲

استاندار یزد:

اصحاب رسانه در گشودن فضان گفتمان علمی و اجتماعی اثرگذار باشند

اصحاب رسانه در گشودن فضان گفتمان علمی و اجتماعی اثرگذار باشند

یزد ـ استاندار یزد با اشاره به اهمیت نقش اصحاب رسانه در بخش‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی گفت: اصحاب رسانه در گشودن فضای گفتمان علمی و اجتماعی اثرگذار باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد میرمحمدی شنبه شب در مراسم جشن روز خبرنگار در باغ صدری تفت با اشاره به ویژگی‌های خبرنگاران اظهار داشت: اصحاب رسانه صبور و امانتدار هستند و روشنگری افکار عمومی را بر عهده دارند.

وی افزود: هرگونه قصور و بی‌توجهی از سوی اصحاب رسانه ممکن است حقی از جامعه را ضایع کند زیرا وظیفه خبرنگاران، رسالت سنگین انتقال اخبار صحیح و هدفمند است.

میرمحمدی بیان کرد: خبرنگاران برای اینکه مردم را آگاه کنند باید به هر نحو ممکن بتوانند ابتدا برای آنها آرامش ایجاد کرده و دغدغه را از آنها دور کنند و تلاش کنند تا همدلی و صمیمت را در جامعه تقویت کنند.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: مردم یزد مردمی با فرهنگ غنی و ارزشمند هستند و اصحاب رسانه باید مسئولیت خود را در قبال حفظ فرهنگ آنها به درستی ایفا کنند زیرا امروز نه تنها خوشنامی یزدی‌ها در منطقه و کشور زبانزد است بلکه گنجینه قوی فرهنگ مردم این دیار در دنیا مطرح شده است.

وی با اشاره به اینکه بافت تاریخی یزد هم از نظر سبک معماری و هم از نظر هویت فرهنگی و اسلامی بسیار حائز اهمیت است و باید معرفی شود، یادآور شد: تحقق این امر نیازمند تلاش و صبوری خبرنگاران برای انتقال و انعکاس ارزش‌های ملی و مذهبی استان یزد است و این اقدام باید به نحوی صورت گیرد که اثرگذاری این فرهنگ در دنیا را به دنبال داشته باشد.

میرمحمدی همچنین نقد و اصلاح‌گری را از وظایف خبرنگاران برشمرد و ادامه داد: انعکاس تازه‌های پژوهشی نیز از موارد مورد نیاز جامعه است زیرا حاصل تلاش یک گروه پژوهشی ممکن است بتواند بسیاری از مشکلات جامعه را حل و فصل کند.

وی، اطلاع‌رسانی از مردم به مسئولان و از مسئولان به مردم را نیز از دیگر مسئولیت های خبرنگاران برشمرد و تصریح کرد: خبرنگاران همچنین باید در ترویج فرهنگ کار بسیار اثرگذار عمل کنند تا برای جامعه ما به ویژه جامعه جوان این امر بدیهی شود که هیچ کاری عیب نیست و آن بیکاری است که موجب سرافکندگی است.

میرمحمدی تاکید کرد: باید برای جامعه جوان امروز ما نهادینه شود که عشق و علاقه به کار، عشق و علاقه به زندگی است و از این رهگذر شاهد تغییر فرهنگ کار در استان یزد باشیم.

استاندار یزد همچنین اظهار داشت: گشودن فضای گفتمان علمی و اجتماعی نیز بسیار حائز اهمیت است زیرا ارتقاء این بخش، جامعه ای را از اختلاف و دعوا و نزاع دور می کند و این وظیفه مهمی است که خبرنگاران باید به دوش بکشند.

وی افزود: توسعه ادب اجتماعی و اخلاق دینی بسیار حائز اهمیت است زیرا تاریخ و فرهنگ کهن یزد نباید افول کند و نباید شاهد لطمه وارد شدن به ادب اجتماعی و اخلاق دینی باشیم و عمل ما باید بازگوکننده ارزش‌های دینی ما باشد.

میرمحمدی تصریح کرد: ترویج مثبت نگری از ضرورت‌هایی است که به آن نیاز داریم ضمن اینکه اصحاب رسانه باید در مسیر کاهش آسیب‌های اجتماعی قدم بردارند و اجازه ندهند جامعه متاثر از این آسیب‌ها باشد.

به گزارش مهر، جشن ویژه خبرنگاران یزد شب گذشته به مناسبت روز خبرنگار به همت خانه مطبوعات یزد در باغ صدری تفت با حضور جمعی از مسئولان استان برگزار شد.

کد خبر 4057379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha