۲۲ مرداد ۱۳۹۶، ۱۸:۲۰

رئیس مرکز علمی کاربردی بهزیستی استان یزد:

پایان‌نامه‌های حوزه آسیب‌های اجتماعی کاربردی می‌شود

پایان‌نامه‌های حوزه آسیب‌های اجتماعی کاربردی می‌شود

یزد ـ رئیس مرکز علمی کاربردی بهزیستی استان یزد با اشاره به پایان‌نامه‌های دانشجویان این دانشگاه در زمینه آسیب‌های اجتماعی گفت: اغلب این پایان‌نامه‌ها کاربردی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن صباغی نژاد ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: در حال حاضر در دوره‌ای قرار گرفته ایم که آسیب‌های ناشی از بی‌خبری و ناآگاهی خانواده‌ها فجایعی بزرگ در حوزه آسیب‌های اجتماعی رقم می‌زند.

وی بیان کرد: در چنین شرایطی رسانه‌ها باید با ایفای درست و به موقع نقش خود در صدد پیشگیری از بروز این فجایع برآیند.

صباغی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت های مرکز علمی کاربردی بهزیستی استان یزد و دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی استان عنوان کرد: در حال حاضر تنها مرکزی هستیم که در بین مراکز علمی کاربردی استان مجوز جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد را داریم.

وی یادآور شد: در این دانشگاه از بدو تاسیس تاکنون ۴۵۰ دانشجو در مقاطع مختلف از کاردانی تا کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده اند.

صباغی نژاد ادامه داد: رشته های این مرکز مرتبط با علوم اجتماعی و شامل مددکاری، اصلاح و تربیت، آسیب شناسی و ... است و تلاش شده پژوهش‌ها و پایان نامه‌های دانشجویان این مرکز به سمت کاربردی شدن پیش بروند.

وی اظهار داشت: تاکنون ۱۰ کار پژوهشی بسیار خوب و قوی با موضوع اعتیاد در این مرکز انجام شده که دو مورد از آنها نیز کاربردی شده و در قالب یک طرح به مرحله اجرا درآمده است.

صباغی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه آسیب های اجتماعی باید به شکل جدی مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: اگر مهارت های زندگی به افراد از دوران کودکی آموزش داده شود، کمتر شاهد بروز آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق، اعتیاد و ... خواهیم بود.

وی گفت: آموزش و پرورش نیز در کنار رسانه ها نقشی مهم در زمینه اطلاع رسانی و آموزش ایفا می کند اما به نظر می رسد آموزش و پرورش عزمی برای ارائه این آموزش‌ها به دانش آموزان ندارد.

صباغی نژاد با اشاره به پیشنهادهایی که از سوی این مرکز برای ارائه ‌آموزش‌ مهارت‌های زندگی به مدارس شده است، اظهار داشت: به جز دو یا سه مدرسه، هیچ‌یک از مدارس از این موضوع استقبال نکرده اند و به نظر می رسد آموزش و پرورش برای ارائه آموزش های تئوری اشتیاق بیشتری دارد و مهارت‌های زندگی را در آموزش‌ها در حاشیه نگاه داشته است.

وی در مورد ارائه ‌آمار در زمینه آسیب های اجتماعی نیز عنوان کرد: به نظر من عدم انتشار آمار درست، امکان ارائه راهکار درست را تا حد زیادی کاهش می دهد.

کد خبر 4058166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha