۲۳ مرداد ۱۳۹۶، ۱۸:۴۳

شهردار گلستان:

پارک ساحلی رودخانه شادچای در هفته دولت بهره برداری می‌شود

پارک ساحلی رودخانه شادچای در هفته دولت بهره برداری می‌شود

بهارستان- شهردار گلستان گفت: پارک ساحلی رودخانه شادچای با مساحت ۱۶ هزار متر مربع و اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال در هفته دولت بهره برداری می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز کاویانی ظهر دوشنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران طی سخنانی اظهار داشت: خوشبختانه خبرنگاران در کلیه مراحل همسو و همراه مدیریت شهری بوده اند که جای دارد از تلاشگران عرصه خبر قدردانی کنیم.

کاویانی افزود: اقداماتی که در طول این مدت توسط مجموعه شهری صورت گرفته قابل مقایسه با دوره های گذشته نیست.

وی با اشاره به ضرورت بررسی کارشناسانه کمبودها، نیازها و نارسایی های فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و رفاهی شهر گلستان، بیان داشت: تهیه طرح‌ها با پیشنهادهای اصلاحی و راه حل های کاربردی در این زمینه، جهت برنامه ریزی و اجرای آن از اولویت های مدیریت شهری قرار گرفت و سپس دومین پروژه ارزشمند در محله سبزدشت که از تراکم جمعیت بالایی برخوردار است انجام شد.

شهردار گلستان با تاکید بر ضرورت تفکر علمی و تخصصی مدیریت شهری اظهار داشت: جلب مشارکت بخش خصوصی در پروژه های عمرانی و رفاهی از ملزومات پیشرفت شهر است که این امر در شهر گلستان با مشارکت بخش خصوصی در اجرای بازارهای میوه و تره بار عینیت یافته است.

وی گفت: بازار روز با هدف استفاده از پتانسیل های میدان مرکزی جهت خدمت رسانی و فراهم نمودن فضای مطلوب برای عرضه مستقیم مایحتاج عمومی مردم احداث می شود و این عوامل علاوه بر تامین نیازهای روزمره مردم به عرضه و تقاضای درون شهری سامان می بخشد.

کاویانی با اشاره به مقوله اقتصاد مقاومتی افزود: راه اندازی دومین بازار میوه و تره بار منطقه علاوه بر تسهیل دسترسی مردم، در تولید اشتغال به صورت مستقیم و غیر مستقیم نیز موثر خواهد بود و تلاش ما بر این بوده است که کلیه امکانات شهری را بطور عادلانه در اقصی نقاط شهر توزیع کنیم و اگر در برخی مناطق پروژه ای تعریف نشده این مسئله به نبود زمین برمیگردد.

وی با بیان اینکه ما در شهر گلستان از کمترین سرانه های ورزشی سالن ورزشی برخوردار بودیم که خوشبختانه در طی این مدت زمانی که ما در خدمت شهروندان بودیم حدود ۵ سالن ورزشی تکمیل و به مرحله بهره برداری رساندیم افزود: اجرای بزرگترین پروژه ساماندهی حاشیه رودخانه شادچای از کارهای مهم ما بود که در گذشته رودخانه شادچای به یک معضل بزرگ اجتماعی تبدیل شده بود و ضمن آلودگی زیست محیطی مردم را با چالش جدی مواجه ساخته بود.

شهردار گلستان اضافه کرد: با اهتمام شهرداری و شورای اسلامی شهر، پروژه احداث پارک ساحلی رودخانه شادچای با مساحت ۱۶ هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال در هفته دولت سال جاری به بهره برداری عمومی شهروندان خواهد رسید و همچنین ایجاد پله و راه دسترسی کوچه‌های منتهی به پارک ساحلی رودخانه شادچای با هدف رفت و آمد شهروندان گلستانی به پارک ایجاد شده است، تا ساکنان شهر گلستان بتوانند از کوچه‌های منتهی به پارک هم استفاده کامل را ببرند و این کوچه‌ها دیگر بن‌بست نباشند.

کاویانی افزود: گفتنی است که توسعه و نگهداری فضای سبز همگام با پروژه های عمرانی در شهر گلستان پیش رفته است و با پایان این پروژه در فازهای بعدی و تمام ساحل رودخانه شادچای، ۱۴۰ هزار مترمربع به سرانه فضای سبز افزوده خواهد شد.

وی در ادامه از افزایش سرانه ورزشی و فضای سبز این منطقه در راستای بالا بردن سطح رضایتمندی و رفاه شهروندان خبر داد و افزود: احداث این پارک با امکانات ورزشی متنوع با هدف توزیع عادلانه امکانات اجتماعی و رفاهی در سطح شهر گلستان به ویژه محلات کم برخوردار  و ایجاد ظرفیتهای جدید ضمن افزایش سرانه فضای سبز و ورزشی، باعث ایجاد شادابی و تندرستی برای ساکنین این محله می شود.

کاویانی با اشاره به اینکه این تفرجگاه ساحلی در منطقه ای که دارای بافت فشرده مسکونی است، احداث می شود، گفت: یکی از رویکردهای جدی مدیریت شهری توزیع عادلانه امکانات در سطح شهر است، به همین  دلیل در حوزه فضای سبز نیز تلاش شد تا درتعدادی از مناطق محروم شهر که به‌دلیل بافت فشرده و متراکم مسکونی از انواع سرانه‌های خدماتی به‌ویژه فضای سبز محرومند تمهیداتی برای رفع این معضل اندیشیده شود.

شهردار گلستان در پایان ضمن اشاره به اینکه در گذشته شادچای یک معضل زیست محیطی بود،گفت: با تلاش و همت مسئولان ضروری است نهضت توسعه فضای سبز در شهر گلستان به معنای واقعی آغاز شود چرا که تلاش مستمر در این شهر نتایج مطلوبی در افزایش شور و نشاط اجتماعی و عمران شهر به همراه خواهد داشت.

کد خبر 4058192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha