۲۲ مرداد ۱۳۹۶، ۲۰:۲۸

دبیر کارگروه اشتغال استان یزد:

طرح اشتغال فراگیر در یزد با ۳ اولویت اجرایی خواهد شد

طرح اشتغال فراگیر در یزد با ۳ اولویت اجرایی خواهد شد

یزد- دبیر کارگروه اشتغال و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد از اجرای طرح اشتغال فراگیر در استان با سه اولویت در هر رشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین ریاحی عصر امروز در نشست تخصصی اشتغال استان یزد با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف اشتغالزایی در این استان اظهار داشت: اشتغال یکی از موضوعات مهم و با اولویت‌ در کشور است که نقش مسئولان در تحقق این مهم بسیار تاثیرگذار است.

وی بیان کرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده و طرح هایی که برای توسعه اشتغال و ایجاد اشتغال جدید در نظر گرفته شده، بهتر است در ۱۰ رسته فعالیت، اولویت های اشتغال استان را شناسایی و برای اجرا آماده کنیم.

دبیر کارگروه اشتغال و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با بیان اینکه در این زمینه باید بر اساس محور توسعه استان برای ایجاد اشتغال سمت و سوی سرمایه گذاری را مشخص کنیم، اضافه کرد: در برخی حوزه ها چندین فعالیت مختلف برای ایجاد اشتغال دیده شده از جمله در حوزه خدمات گردشگری و صنایع دستی ۱۱ فعالیت دیده شده است که باید بر اساس محور توسعه استان، اولویت بندی شود.

وی با بیان اینکه در حوزه صنایع دستی پنج رشته شغلی دیده شده است، افزود: در حوزه کشاورزی و صنعت نیز به طور جداگانه شش رشته شغلی تعریف شده است.

ریاحی با تاکید بر اینکه باید ۱۰ اولویت نخست استان در این زمینه تعیین شود، عنوان کرد: آنچه مسلم است رشته فعالیت ها و رشته شغل های پر اشتغال، باید بر اساس ظرفیت ها و استعدادهای استان باشد تا بتوانیم سمت و سوی درستی برای تکمیل و توسعه واحدهای استان داشته باشیم.

وی تصریح کرد: بر اساس دستور استاندار و رئیس کارگروه تخصصی اشتغال، دستگاه‌ها باید سه اولویت را به عنوان رسته پر اشتغال معرفی کنند و پیگیر جذب اعتبارات لازم برای آن باشیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد عنوان کرد: همچنین مواردی که در اولویت بندی ها دیده نشده باید دیده شود و برای تامین اعتبار و بحث یارانه نیز متناسب با آن اقدام شود.

وی با اشاره به لزوم تشکیل این کارگروه و کارکرد آن نیز بیان داشت: این کارگروه مکمل کارگروه تسهیل استان است و شغل جدید ایجاد خواهد شد.

کد خبر 4058260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha