۲۳ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۳۰

نایب رئیس انجمن توسعه گردشگری سلامت ایران عنوان کرد؛

توسعه گردشگری سلامت در کشور ضروری است/امکان ارزآوری۷میلیارد دلاری

توسعه گردشگری سلامت در کشور ضروری است/امکان ارزآوری۷میلیارد دلاری

اراک- نایب رئیس انجمن توسعه گردشگری سلامت ایران گفت: توسعه گردشگری سلامت در کشور باید مورد توجه قرار گیرد، چرا که این حوزه از گردشگری، امکان ارزآوری سالانه هفت میلیارد دلار را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد پناهی پیش از ظهر دوشنبه در کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: گردشگری به عنوان سومین صنعت درآمدزای کشور بخش های مختلفی را شامل می شود؛ از آن جمله گردشگری سلامت به معنای ارائه خدمات درمانی به گردشگران است که از سه حوزه گردشگری پزشکی، طبیعت درمانی و تندرستی تشکیل شده است.

نایب رئیس انجمن توسعه گردشگری سلامت ایران بیان کرد: گردشگری پزشکی به معنای ارائه خدمت درمانی به گردشگران داخلی و یا خارجی است که در این زمینه گردشگران خارجی به علت ارز آوری چهار برابر گردشگر معمولی، باید مورد توجه بیشتری قرار گیرند، چراکه زیرساخت بسیار مناسبی در این حوزه در کشور وجود دارد.

پناهی خاطرنشان ساخت: در بحث طبیعت درمانی نیز استان مرکزی با توجه به دارا بودن چشمه های آب های معدنی و آب گرم می تواند زیرساخت مناسبی در این حوزه باشد و وجود پزشک در کنار این طبیعت درمانی می تواند موثرتر واقع شود.

وی ادامه داد: گردشگری تندرستی نیز به معنای استفاده از منابع و طبیعت بکر در مسیر تندرستی و احساس شادابی و نشاط است که بدون حضور پزشک انجام می گیرد و این سه حوزه ظرفیت هایی هستند که می تواند گردشگران بین المللی را به کشور جذب کند.

نایب رئیس انجمن توسعه گردشگری سلامت ایران تصریح کرد: در مجموع سالانه یک میلیون گردشگر خارجی مسلمان وارد کشور می شوند و از این تعداد حدود ۳۰درصد برای گردشگری سلامت به ایران می آیند.

وی افزود: کشور ما پیشینه بسیار قوی در حوزه پزشکی دارد که باید از این ظرفیت و زیرساخت ها در مسیر خدمت به گردشگری حوزه سلامت و ارز آوری برای کشور استفاده کرد.

نایب رئیس انجمن توسعه گردشگری سلامت ایران تشریح کرد: سال گذشته ۱.۲ میلیارد دلار درآمد کشور از حوزه گردشگری سلامت بوده و این ظرفیت وجود دارد که این مقدار را تا هفت میلیارد دلار گسترش دهیم و این مهم با اولویت قرار دادن این حوزه اتفاق می افتد.

پناهی اظهار داشت: باید امکانات این حوزه برای گردشگران خارجی فراهم شود که یکی از این امکانات ارائه خدمات باکیفیت و باقیمت مناسب است، همچنین باید سرمایه گذاران و ظرفیت ها در استان مرکزی جهت دهی شوند و دهکده ها و مجموعه های گردشگری سلامت در استان شکل بگیرند تا الگو و نمونه بارزی برای دیگر سرمایه گذاران باشد.

نایب رئیس انجمن توسعه گردشگری سلامت ایران خاطرنشان ساخت: در سال ۹۳ شورای راهبری گردشگری سلامت کشور تشکیل شد که متشکل از پنج نهاد سازمان نظام پزشکی، وزارت بهداشت، میراث فرهنگی، اتاق بازرگانی و وزارت خارجه است و مهمترین وظیفه این شورا سیاست گذاری، نظارت و اجرای مدیریت و هماهنگی گردشگری سلامت است.

وی ادامه داد: در این شورا تعریف منطقی گردشگری سلامت ارائه شد، برای آژانس های تخصصی گردشگری سلامت مجوز صادر شد تا بتوانند از کشورهای خارجی بیمار به کشور بیاورند و بیمارستان ها مکلف به ایجاد بخشی برای پذیرش بیماران خارجی شدند.

کد خبر 4058595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha