۲۳ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۱۵

نماینده ولی فقیه در لرستان:

الگوهای فرهنگی معرفی شوند/ آسیب‌های اجتماعی رو به افزایش است

الگوهای فرهنگی معرفی شوند/ آسیب‌های اجتماعی رو به افزایش است

خرم آباد - نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد بر ضرورت معرفی الگوهای فرهنگی در این استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی در شورای فرهنگ عمومی لرستان در سخنانی بر ضرورت برگزاری برنامه های فرهنگی در استان تاکید کرد و اظهار داشت: در این راستا باید فعالیت های فرهنگی را در مقابل فعالیت های ضد فرهنگی دشمن برجسته کرد.

ضرورت جلوگیری از تاثیر گذاری فعالیت های ضد فرهنگی دشمن

وی با بیان اینکه باید مسئولان فرهنگی و دستگاههای فرهنگی برنامه ریزی لازم را در این رابطه داشته باشند عنوان کرد: باید با برنامه ریزی و اقدامات لازم موج فرهنگی را در جامعه و همچنین استان ایجاد کرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اثرات اجرای برنامه های فرهنگی در استان بیان داشت: برگزاری این برنامه ها در تقویت و سالم سازی جامعه بسیار تاثیر گذار است.

آیت الله میرعمادی همچنین جلوگیری از تاثیر گذاری فعالیت های ضد فرهنگی دشمن را از دیگر اثرات برگزاری برنامه های فرهنگی در جامعه برشمرد و تصریح کرد: همچنین برگزاری فعالیت های فرهنگی در جامعه زمینه امید و نشاط جامعه را فراهم می کند.

وی فعالیت ها و برنامه های فرهنگی غدیر را از جمله این فعالیت های اثر گذار عنوان کرد و گفت: در این رابطه باید برگزاری این گونه برنامه ها از سوی دستگاههای فرهنگی مستمر بوده و تداوم داشته باشد.

الگوهای فرهنگی در لرستان معرفی شوند

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت معرفی الگوها و افتخارات فرهنگی استان تاکید کرد و گفت: دستگاههای فرهنگی لرستان باید الگوها و افتخارات فرهنگی استان مانند آیت الله بروجردی و ... را به جامعه معرفی کنند.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر برگزاری بزرگداشت ها و یادواره های شهدا، مانند شهید حججی در استان بیان داشت: همچنین باید با برنامه ریزی لازم الگوهای جدید فرهنگی را به جامعه معرفی کرد.

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت تشکیل کارگروه فرهنگی اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در استان تاکید کرد و گفت: باید با تشکیل این کارگروه زمینه را برای تشویق کار و فعالیت در استان فراهم کرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه ایجاد این کارگروه به طور حتم در ایجاد اشتغال و نهادینه شدن فرهنگ کارآفرینی تاثیر گذار خواهد بود ادامه داد: استقبال از سرمایه گذاری نیز یکی دیگر از ثمرات تشکیل کارگروه فرهنگی، اقتصاد مقومتی، تولید و اشتغال در استان می تواند باشد.

آسیب های اجتماعی در لرستان رو به افزایش است

آیت الله میرعمادی همچنین بر ضرورت فرهنگسازی برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی در استان تاکید کرد و گفت: متاسفانه آسیب های اجتماعی مانند قتل، طلاق، استفاده از سلاح در عروسی ها و ... در استان در حال افزایش بوده که باید اقدامات لازم را برای جلوگیری از آنها انجام داد.

وی عدم توجه به سبک دینی را از دیگر آسیب های اجتماعی در جامعه برشمرد و عنوان کرد: استفاده از ماهواره از دیگر آسیب های اجتماعی موجود در استان بوده که باید در این رابطه هشدار داد چرا که منجر به از هم پاشیدگی کانون خانواده ها شده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه امام صادق می فرماید سه چیز هر گاه در جامعه وجود داشته باشد آن جامعه دچار گرفتاری می شود گفت: این سه چیز شامل فقر، شکسته شدن امینت اخلاقی و همچنین تسلط و چیرگی دشمن است.

کد خبر 4058703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha