۲۴ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۲۸

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی:

۸ هزار شغل برای زنان سرپرست خانوار خراسان شمالی ایجاد شد

۸ هزار شغل برای زنان سرپرست خانوار خراسان شمالی ایجاد شد

بجنورد- مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از ایجاد هشت هزار شغل برای زنان سرپرست خانوار در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس اهرابی اظهار کرد: از سال ۸۷ تاکنون بیش از ۲۰ هزار طرح اشتغال با اولویت طرح‌های مشاغل خانگی و خوداشتغالی برای مددجویان مستعد و دارای تخصص در سطح استان به اجرا رسیده که هشت هزار مورد از این طرح‌ها برای زنان سرپرست خانوار بوده است.

اهرابی افزود: طی این مدت بیش از ۲۰ هزار طرح اشتغال با اولویت طرح‌های مشاغل خانگی و خوداشتغالی برای مددجویان مستعد و دارای تخصص در سطح استان به اجرا رسیده است که هشت هزار مورد از این طرح‌ها برای زنان سرپرست خانوار بوده است.

وی با یادآوری اینکه ۴۰ درصد از مجموع طرح‌های استان به حوزه زنان سرپرست خانوار اختصاص‌یافته است، تأکید کرد: با توجه به اینکه بیشتر این طرح‌ها در بخش مشاغل خانگی اجرا شد، توانست با کمترین اعتبار بیشترین خروجی را برای این خانواده‌ها به دنبال داشته باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان بیان کرد: از هشت هزار طرح اجراشده برای زنان سرپرست خانوار، چهار هزار و ۴۰۰ مورد برای زنان روستایی در سرفصل‌های صنایع‌دستی ازجمله قالی و گلیم‌بافی، دام‌پروری و کشاورزی به اجرا رسیده است و باقی‌مانده طرح‌ها نیز برای زنان شهری با اولویت طرح‌های خدماتی در قالب خیاطی، آرایشگری، تولیدی پوشاک، سوپر مارکت و سایر طرح‌ها اجرایی شده است.

اهرابی همچنین به اعتبارات مالی هزینه شده در این حوزه اشاره کرد و گفت: محل تأمین اعتبارات طرح‌های اشتغال کمیته امداد از محل منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها و منابع داخلی کمیته امداد تأمین می‌شود و تاکنون برای توانمندسازی زنان در حوزه اشتغال بیش از ۶۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی اضافه کرد: همچنین ۳۳ میلیارد تومان از این اعتبار برای اشتغال زنان روستایی و ۲۷ میلیارد تومان نیز برای زنان سرپرست خانوار شهری هزینه شده است.

وی به تأثیرات مثبت این طرح‌ها بر روی توانمندسازی و خودکفایی زنان سرپرست خانوار اشاره وبیان کرد: هم‌اکنون برخی از طرح‌های اشتغال مجریان موفق زن، زمینه اشتغال ۳۰ نفر دیگر از زنان آسیب‌دیده، بد سرپرست و بی‌سرپرست خراسان شمالی را فراهم کرده که در نوع خود بی‌نظیر است.

مدیرکل کمیته امداد استان گفت: از سال ۹۰ تا پایان سال ۹۵، ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر از مددجویان با اجرای طرح‌های اشتغال خودکفا شده‌اند که این نهاد توانست رتبه نخست استان در ایجاد اشتغال پایدار را طی سال گذشته کسب کند.

اهرابی اظهار کرد: هم‌اکنون ۵۴ هزار و ۳۵۳ مددجو در این استان در قالب ۳۱ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد هستند که از این مجموعه بیش از ۱۸ هزار زن سرپرست خانوار را تشکیل داده‌اند.

کد خبر 4059557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha