۲۴ مرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۳۳

فرماندار شهرستان اراک:

ساماندهی کودکان کار در گرو رفع مشکلات معیشتی و اجتماعی آنها است

ساماندهی کودکان کار در گرو رفع مشکلات معیشتی و اجتماعی آنها است

اراک- فرماندار شهرستان اراک گفت: ساماندهی کودکان کار در گرو رفع مشکلات معیشتی و اجتماعی آنها است و بدون این اقدامات نمی توانیم انتظار داشته باشیم وجود کودکان کار از عرصه جامعه پاک شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین بختیاری پیش از ظهر سه شنبه در کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی شهرستان اراک که با دو دستور کار ساماندهی نقاط حاشیه شهر و سکونتگاه های غیرمجاز و کودکان کار در اراک برگزار شد، اظهار داشت: پس از بحث و بررسی تصمیم گرفته شد کسانی که در این سکونت گاه ها مستقر هستند با هدف کاهش آسیب در این مناطق از رفاه و شرایط بهتری برخودار شوند.

فرماندار شهرستان اراک افزود: در این مناطق باید مراکز تفریحی برای جوانان مهیا شود که در نهایت مشکلات آنها کاهش پیدا کند و کمتر شاهد بروز آسیب ها اجتماعی در حاشیه نشین ها باشیم.

وی بیان داشت: دستور کار دوم موضوع کودکان خیابانی و کودکان کار بود که گزارش جامع و مبسوطی را معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی ارایه داد و بعد از این گزارش اعضا مصوب کردند که زیرگروه کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی شهرستان اراک با هدف ساماندهی کودکان کار تشکیل شود.

بختیاری خاطرنشان ساخت: در این رابطه برمبنای آئین نامه ای که بهزیستی در اختیار دارد، یازده دستگاه عضو زیرگروه تخصصی باید در رابطه با وضعیت کودکان کار اقدام کنند.

فرماندار شهرستان اراک ادامه داد: کودکان کار طبق قانون به دلیل پایین بودن سن نمی توانند کار کنند بنابراین برای ساماندهی آنان باید تصمیمات منطقی و اصولی گرفته شود ضمن اینکه مشکلات اجتماعی و معیشتی آنان نیز باید مدنظر کارگروه مربوطه قرار بگیرد.

وی همچنین در مورد تغییر نام روستای گاوخانه اراک به مهردشت هم گفت: آخرین اسمی که برای این روستا توسط شورای اسلامی به فرمانداری اعلام شده مهردشت است، این نام به استانداری مرکزی اعلام و برای تایید به وزارت کشور ارائه شده است.

کد خبر 4060146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha