۲۶ مرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۵۷

«دنبال منافع مشترک بودیم»؛

اعتراض کوبایی‌ها به لغو اردوی بوکس/ احتمال شکایت به «آیبا» هم هست

اعتراض کوبایی‌ها به لغو اردوی بوکس/ احتمال شکایت به «آیبا» هم هست

فدراسیون بوکس کوبا در نامه‌ای به فدراسیون ایران اعتراض خود را به لغو ناگهانی اردوی تیم ملی خود با بوکسورهای ایرانی اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، قرار بود تیم ملی بوکس کوبا ۱۹ مرداد برای برگزاری اردویی مشترک با تیم ملی بوکس ایران به کشورمان بیاید و از تهران راهی هامبورگ محل برگزای مسابقات جهانی شود. در حالی که پیش از این اعلام شده بود این اردو هزینه ای برای بوکس کشورمان ندارد همان تهیه بلیت و اقامت کوبایی ها چیزی حدود ۳۰۰ میلیون تومان هزینه در برداشت که باعث شد تا سرپرست جدید فدراسیون در فاصله یکی دو روز مانده به آمدن کوبایی ها این اردو را لغو کند.

کوبایی ها که از بین چند پیشنهاد خود پیش از رقابتهای قهرمانی جهان دعوت ایران را پذیرفته بودند پس از لغو دقیقه نودی این اردو به شدت ناراحتند و این گلایه بزرگ خود را از طریق سفارتخانه و همچنین نامه به فدراسیون بوکس کشورمان عنوان کرده اند.

افشین داوری سرپرست فدراسیون بوکس در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص متن نامه کوبایی ها به فدراسیون بوکس کشورمان گفت: به هرحال ما با خرد جمعی تصیم به کنسل کردن این اردو حداقل در زمان حاضر گرفتیم ضمن اینکه برای دعوت از تیم ملی یک کشور برای برگزاری اردو باید مقدمات کار و کارگروهی تشکیل و فراهم می شد و با جمع بندی به این نتیجه رسیدیم که در این برهه زمانی هم از هدررفت بیت المال جلوگیری کنیم و هم اینکه این اردو فعلا خروجی خاصی برای ما نداشت. ما به دنبال منافع مشترک از برگزاری این اردو بودیم و این موضوع را در نامه ای به کوبایی ها اعلام کردیم و البته آنها نیز در پاسخ عنوان کرده اند که فکر نمی کردند این اتفاق بیافتد و اردو کنسل شود.

داوری در پاسخ به این سوال که به نظر می رسد کوبایی ها موضوع را از طریق فدراسیون جهانی بوکس(آیبا) پیگیری کنند و شکایتی در این زمینه صورت گیرد گفت: در این مورد باید بگویم اگر این دعوت با مشارکت فدراسیون جهانی بوکس صورت می گرفت و دعوت قانون مدار و برنامه ریزی شده ای بود می بایست حتی سه ماه قبل بلیت کوبایی ها آماده می شد اما آنها تا ۱۰ روز پیش از برگزاری اردو با ایران مطمئن نبودند. به هر حال این تصمیم نه از نظر من بلکه از نظر کارشناسان تصمیمی درست و به جا بود تا ما هم به فکر منافع خود از برگزاری یک اردو در کشورمان باشیم.

کد خبر 4060955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha