۲۶ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۱۶

با ۱۳ رأی انجام شد؛

انتخاب دوباره سقائیان‌نژاد به عنوان شهردار قم

انتخاب دوباره سقائیان‌نژاد به عنوان شهردار قم

قم - رئیس سنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر قم از انتخاب سید مرتضی سقائیان‌نژاد، برای دومین بار به عنوان شهردار قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله جلالی صبح ‌پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات نمایندگان منتخب مردم قم در شورای پنجم، اظهار داشت: در این مدت ۳۹ جلسه توسط منتخبان شورای پنجم برگزار شد که ماحصل ۱۰ جلسه انتخاب مجدد سید مرتضی سقائیان‌نژاد به عنوان شهردار قم بود.

وی با اشاره به تبیین شاخص‌های شهردار قم در جلسات این شورا افزود: در جلساتی که داشتیم ۲۲ شاخص را برای شهردار قم مشخص کردیم که از جمله می‌توان به تعهد، تخصص و تجربه در حوزه مدیریت شهری، آشنایی با قوانین مدیریت شهری، آشنایی با شهرداری و شهر قم، نگاه توسعه‌ای به، داشتن تفکر راهبردی و سیستمی، قدرت تحلیل و فن بیان و حسن شهرت و مقبولیت اشاره کرد.

عضو پنجمین دوره شورای اسلامی شهر قم افزود: توجه به پروژه‌های نیمه تمام، عدالت محوری، تلاش در راستای اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی، ساده زیست بودن، تعامل با مردم، شفافیت و انضباط مالی، اعتقاد به چابک‌سازی بدنه شهرداری، ارتقای سلامت اداری و بومی بودن از دیگر شاخصه‌هایی است که برای انتخاب شهردار قم در نظر گرفته شد.

وی گفت: در میان این شاخص‌ها هم اولویت‌بندی انجام شده و ضریب امنیت هر شاخص مشخص شده است.

برگزاری ۱۰ جلسه گفت‌وگو با سقائیان‌نژاد

جلالی با اشاره به برگزاری ۱۰ جلسه گفت‌وگو با سید مرتضی سقائیان‌نژاد اظهار کرد: در این جلسات توقعات و انتظارات مردم و اعضای شورا مطرح و به ابهامات هم پاسخ داده شد که در نتیجه این جلسات دکتر سقائیان‌نژاد با ۱۳ رأی به صورت قاطع به عنوان شهردار قم انتخاب شد.

وی با بیان دلایل این انتخاب گفت: داشتن شاخصه‌های تعیین شده برای شهردار، روند رو به پیشرفت شهرداری قم در دو سال اخیر، برنامه‌محور بودن و اهمیت به ثبات مدیریت موفق از جمله دلایل این انتخاب بود.

رئیس سنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر قم درباره دیگر اقدامات شورای منتخب پنجم در این مدت افزود: مطالعه دقیق وضعیت شهر و شهرداری قم و مطالعه برنامه ۱۴۰۰ و ۱۴۱۴ شهرداری قم همچنین مطالعه برنامه سال جاری از جمله اقداماتی بود که اعضای منتخب شورای پنجم در این مدت انجام دادند.

جلالی با اشاره به تدوین منشور اخلاقی شورای پنجم گفت: همچنین در این مدت شرح وظایف کمیسیون‌ها بررسی و رایزنی‌های لازم برای انتخاب اعضای مناسب انجام شد.

کد خبر 4061706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha