۲۶ مرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۳۹

استاندار کردستان:

کتابخانه های عمومی باید به مراکز گفت‌وگوی عامه مردم تبدیل شود

کتابخانه های عمومی باید به مراکز گفت‌وگوی عامه مردم تبدیل شود

سنندج- استاندار کردستان با اشاره به اینکه یکی از مشکلات جدی امروز جامعه ما ناتوانی مردم در گفت وگو با یکدیگر است، گفت: کتابخانه های عمومی باید به مراکز گفت وگوی عامه مردم تبدیل شود.

به گزارش خبرنگارمهر، عبدالمحمد زاهدی امروز پنج شنبه در دومین جشنواره خیرین کتابخانه ساز که در مجتمع فرهنگی نورسنندج برگزارشد، با بیان اینکه جامعه ما به شدت نیازمند پاتوق های فرهنگی است، گفت: امروزه فضای مجازی و کنارخیابان ها و نقاط دنجی که قابل رویت نیست و ممکن است در آنجا اتفاقات زیادی رخ دهد به  پاتوق های جوانان ما تبدیل شده است.

وی با اشاره به اهمیت کتابخانه در عصر حاضر، عنوان کرد: ما نیاز داریم که  کتابخانه ها به پاتوق، مامن و محلی باشد که تمامی اقشار جامعه بتوانند اوقات فراغت خود را در آنجا صرف کنند.

وی اظهارداشت: در گذشته قهوه خانه ها پاتوق مردم بودند و در آنجا نقالان به بیان حماسه ها و قهرمانی های دلیرمردان می پرداختند واینگونه روحیه پهلوانی و قهرمانی مردم را پرورش می دادند.

استاندار کردستان بیان کرد: البته از قدیم الایام مساجد و اماکن دینی پاتوق مذهبی مردم بوده و امروزه نیز هست ولی باید پاتوق هایی برای حضور صاحبان افکار مختلف ایجاد شود.

زاهدی ادامه داد: بسیاری از مشکلات امروز جامعه ما به ناتوانی مردم در گفتگو با یکدیگر برمی گردد که اگر این مسئله رفع شود بی شک شاهد کاهش پرونده های قضایی و دعوا و کشمکش ها خواهیم بود.

وی اضافه کرد: قطعا کتابخانه ها فقط مکانی برای نگهداری و حفظ کتاب و در اختیار قراردادن آنها برای مردم نیست و می توان آنها را به مراکز گفتگوی بین اقشار مختلف مردم تبدیل کرد.

وی اظهارداشت: میلیون ها جلد کتاب در خانه ها وادارت حبس شدند که سال هاست کسی آنها را مطالعه نکرده و با برنامه ریزی اصولی می توان این کتاب ها را به کتابخانه هایی اهدا کرد تا در دسترس عموم مردم قرار گیرند.

در ادامه این جلسه خیرین فعال کتابخانه ساز استان کردستان مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

کد خبر 4061807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha