۲۶ مرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۵۴

استاندار لرستان خبر داد:

۴ مصوبه برای ساماندهی امامزاده محمد بن حسن(ع) الیگودرز

۴ مصوبه برای ساماندهی امامزاده محمد بن حسن(ع) الیگودرز

الیگودرز- استاندار لرستان از پیش‌بینی ۴ مصوبه برای ساماندهی راه دسترسی، نوسازی منازل روستاها، اجرای طرح هادی و زیرساخت جلوگیری از خطرات سیل در امامزاده محمد بن حسن(ع) الیگودرز خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند روز گذشته در بازدید از امامزاده محمدبن حسن در الیگودرز و بررسی وضعیت روستاهای این منطقه با اشاره به اینکه بسیاری از روستاها محرومیت خاصی دارند و نیاز است که زیرساخت های مناسب برای آنها فراهم شود، اظهار داشت: امامزاده محمدبن حسن سالانه تعداد زیادی زائر را از استان های مختلف می پذیرد و نیاز است که زیرساخت های گردشگری مذهبی این منطقه فراهم شود.

وی با بیان اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه برای ساماندهی این امامزاده کار ارزشمند و قابل تقدیری انجام داده و بالغ بر ۳ میلیارد تومان اعتبار در آن هزینه کرده است، تصریح کرد: باتوجه به حضور تعداد قابل توجهی زائر در این امامزاده نیاز است که زیرساخت های بیشتری در منطقه احداث شود.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه جاده اصلی این امامزاده ۳۷ کیلومتر طول دارد و هنوز تعیین تکلیف نشده است، گفت: توافق کردیم که ۱۵ کیلومتر از این جاده را اداره کل اوقاف و ۲۲ کیلومتر آن را استانداری لرستان تعیین تکلیف و احداث کند.

بازوند با بیان اینکه همچنین در راستای ساماندهی روستاهای اطراف امامزاده محمدبن حسن به عنوان روستای هدف گردشگری، تسهیلات ارزان با سود ۴ درصد در اختیار مردم قرار می دهیم تا منازل خود را نوسازی کرده و یا کار تجاری انجام دهند، تصریح کرد: همچنین برای اجرای طرح هادی روستایی در این منطقه نیز ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار از سوی استانداری لرستان و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اختصاص داده می شود.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از خسارات ناشی از سیل به امامزاده نیز مصوب شد طرح احداث یک دیوار بتنی در منطقه تهیه شود.

کد خبر 4061876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha