۲۶ مرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۳۴

امام جمعه پیرانشهراعلام کرد :

آمریکا با سلطه گری منافع ملت های مسلمان را به یغما برده است

 آمریکا با سلطه گری منافع ملت های مسلمان را به یغما برده است

عضو شورای افتاء اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری و امام جمعه پیرانشهر گفت : سیاست های سلطه گرانه آمریکا باعث به یغما رفتن منابع و ثروت کشورهای اسلامی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر ماموستا مصطفی محمودی در گردهمایی زایران اهل سنت در مدینه منوره اظهار داشت: بسیاری از مشکلات کشورهای اسلامی ناشی از اختلاف و تفرقه است و برضرورت وحدت و یکپارچگی امت اسلامی تاکید کرد.

وی گفت: مسلمانان باید دست به دست هم داده و اجازه ندهند سلطه گران منابع آنها را به نفع خود مصادره کنند.

امام جمعه پیرانشهر؛ پیشرفت کشورهای اسلامی را در گرو اتحاد و وحدت دانست و گفت: برخی از کشورهای اسلامی از راه خدا که همانا توحید و ایستادگی در برابر دشمنان است ؛ دور شده اند و گروههایی با ایجاد شک و تردید در مسلمانان ؛‌در خلاف منافع جهان اسلام گام برمی دارند.

ماموستا محمودی با اشاره به تاثیر کنگره عظیم حج در آگاهی مسلمانان از وضع یکدیگر گفت که امروز روز آگاهی و بیداری است و مسلمانان باید از غفلت بیرون بیایند.

وی در بخش دیگری از سخنانش شهرهای مکه و مدینه را به لحاظ معنوی مکمل یکدیگردانست و گفت : مدینه میراث دینی جهان اسلام است و باید از این میراث به خوبی پاسداری و حفظ شود و در برابر کسانیکه ضد میراث نبوی هستند ؛ ایستادگی کرد.

امام جمعه پیرانشهر گفت : آثار و تاریخ اسلام باید حفظ شود اما متاسفانه آنگونه که شاید و باید به آن رسیدگی نمی شود.

وی بااشاره به فضائل اماکن مقدسه در مدینه منوره نظیر مسجدالنبی ؛ قبرستان بقیع ؛ مساجد سبعه و مسجد قبا و ذوقبلتین ؛ به زایران اهل تسنن توصیه کرد حضور درمدینه منوره را مغتنم بشمارند و برای تقرب به درگاه خداوند متعال تلاش نمایند.

ماموستا محمودی قبرستان بقیع را یکی از بافضیلت ترین و مهمترین قبرستان های جهان اسلام دانست که در آن ائمه مظلوم بقیع و اصحاب و یاران پیامبر گرامی اسلام مدفون هستند.

وی یاد خدا را موجب آرامش قلبی انسان ها دانست و گفت؛ پیامبر اکرم شاهد و ناظر بر اعمال و رفتار ماست و همه مسلمانان باید متخلق به اخلاق نبوی شوند.

یادآور می شود امسال ۱۵ هزار نفر از زایران اهل تسنن ایران در قالب ۱۰۹ کاروان به سرزمین وحی سفر می کنند.

کد خبر 4061939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha