۲۷ مرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۰۹

امام‌جمعه موقت بجنورد:

دولتمردان اهمیت بیشتری به صنعت دفاعی کشور بدهند

دولتمردان اهمیت بیشتری به صنعت دفاعی کشور بدهند

بجنورد- امام‌جمعه موقت بجنورد گفت: پیشرفت صنعت دفاعی کشور سبب هراس دشمن می‌شود بنابراین دولتمردان به این امر مهم اهمیت بیشتری بدهند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام رضا نوری در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته بجنورد بابیان اینکه صنعت دفاعی قوی تأثیر بازدارنده‌ای برای امنیت کشور دارد و از تجاوز دشمن جلوگیری می‌کند، اظهار کرد: ضرورت دارد از سپاه، وزارت دفاع و مجموعه‌هایی که برای پیشرفت صنعت دفاعی کشور تلاش می‌کنند، حمایت کرد.

حجت‌الاسلام نوری افزود: امروز استکبار و در رأس آن آمریکا در هر گوشه‌ای از دنیا جنگ به راه انداخته و برای منافع خود کشورهای مسلمان را به جان یکدیگر انداخته‌اند.

وی تصریح کرد: امروز جنگ‌ها از میدان فراتر رفته و تمام کشور را در معرض خطر قرار می‌دهد به‌طوری‌که موشک‌های دوربرد و بمب‌ها مردم بی‌گناه را از بین می‌برد.

خطیب نماز جمعه بجنورد بیان کرد: استکبار و در رأس آن آمریکا بیش از ۲۰ پایگاه هوایی و سامانه موشکی در کشورهای اطراف ایران مستقر کرده تا به هنگام جنگ کشور را از بین ببرد.

حجت‌الاسلام نوری اضافه کرد: باوجوداین پایگاه‌های نظامی، داشتن صنعت دفاعی قوی چند برابر اهمیت پیدا می‌کند.

قدرت نظامی ایران سبب هراس دشمن شده است

وی گفت: خوشبختانه قدرت دفاعی ایران به‌اندازه‌ای پیشرفت داشته که سبب هراس دشمن و عقب‌نشینی آنان شده است.

امام‌جمعه موقت بجنورد اظهار کرد: علاوه بر پیشرفت‌های نظامی و داشتن امکانات دفاعی مسئولان، روحانیان و آحاد مردم همیشه پشتیبانی خود را از سپاه، ارتش و وزارت دفاع اعلام کرده‌اند.

وی تصریح کرد: چنانچه استکبار و آمریکا هراسی از موشک‌های ایران نداشتند، بااراده خود کشور را نابود می‌کردند اما صنعت دفاعی قوی ایران ترسی بزرگ به دل آن‌ها انداخته که جرات چنین اقدامی را ندارند.

حجت‌الاسلام نوری در بخشی دیگر از سخنان خود به‌روز جهانی مسجد اشاره کرد و گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار روز جهانی مسجد را به خاطر به آتش کشیدن مسجد الاقصی نام‌گذاری کرد.

وی بیان کرد: روز مسجد، روز مبارزه و بیان ترفندهای استکباری و آمریکای جنایت‌کار است.

وی عنوان کرد: مسجد علاوه بر محل عبادت باید مرکزی برای توجه به نیازمندان، حل مشکلات مردم و به‌ویژه طرح مسائل سیاسی باشد.

امام‌جمعه موقت بجنورد تأکید کرد: ضرورت دارد مسئولان به‌منظور شنیدن مشکلات مردم و دیدار با آنان، ملاقات خود را به هنگام نماز مغرب و عشا در مساجد قرار دهند.

حجت‌الاسلام نوری گفت: متأسفانه مسئولان کمتر در مساجد حضور پیدا می‌کنند و ملاقات با وقت قبلی صرفاً در دفتر کار گذاشته می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه افراد بسیاری در مساجد شرکت می‌کنند ضرورت دارد برای گذاشتن امام جماعت مسجد توجه بیشتری نسبت به نمازخانه‌های ادارات شود.

الگو گرفتن از سبک زندگی شهید رجایی و باهنر

امام‌جمعه بجنورد همچنین به نزدیک شدن هفته دولت اشاره کرد و گفت: تمامی مسئولان باید از شهید رجایی و باهنر که تمام زندگی خود را وقف مردم کردند الگو گیرند و از اشراف گری و جمع‌آوری ثروت‌های میلیاردی دوری کنند.

حجت‌الاسلام نوری اظهار کرد: قطعاً مسئولی که به دنبال ثروت‌های میلیاردی و کارهای اقتصادی باشد فرصتی برای رسیدگی به امورات مردم پیدا نخواهد کرد.

وی توصیه کرد: تمامی مسئولان علاوه بر الگو گرفتن از شهید باهنر و رجایی، همانند امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری ساده زندگی کردن را در پیش گیرند.

کد خبر 4062441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha