۲۸ مرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۰۸

مدیر حوزه های علمیه کشور:

ضرورت تقویت ارتباط علوم اسلامی و اجتماعی انکارناپذیر است

ضرورت تقویت ارتباط علوم اسلامی و اجتماعی انکارناپذیر است

اراک- مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: تقویت ارتباط علوم اسلامی و علوم اجتماعی در شرایط امروز جامعه یک اصل مهم و انکارناپذیر است و در دستور کار حوزه های علمیه کشور قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی روز شنبه در نشست با اعضای شورای حوزه علمیه استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری یکصد هزار طلبه مرد و ۷۰ هزار طلبه زن در حوزه های علمیه نقاط مختلف کشور ثبت نام کرده اند.

مدیر حوزه های علمیه کشور افزود: از این تعداد ۱۰ هزار نفر از طلبه های مرد و ۱۰ هزار نفر از طلبه های زن، ورودی های جدید حوزه های علمیه محسوب می شوند و برگزاری کرسی های نظریه پردازی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی، فقه معاصر از برنامه های حوزه علمیه است.

اعرافی بیان کرد: همچنین تقویت ارتباط علوم اسلامی با علوم اجتماعی از مهمترین برنامه های پژوهشی حوزه های علمیه کشور در سال تحصیلی جاری است.

وی خاطرنشان ساخت: هم اکنون بیش از ۲۵ هزار طلبه غیر ایرانی در حوزه های علمیه نقاط مختلف کشور تحصیل می کنند که ۲۰ هزار نفر از این طلاب در حوزه های علمیه قم و سایرین در حوزه های علمیه دیگر نقاط کشور به کسب علوم فقهی و اسلامی مشغول هستند.

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به حوزه های علمیه استان مرکزی ادامه داد: در حال حاضر ۵۰۰ نفر از طلاب غیر ایرانی در حوزه علمیه آشتیان تحصیل می کنند و حوزه های علمیه شهرستان اراک در این ارتباط شرایط لازم را دارا هستند.

اعرافی تصریح کرد: از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای حوزه های علمیه کشور، احداث مجتمع های علمی و پژوهشی است که در دستور کار قرار گرفته تا طلاب در زمان فراغت و ایام تعطیلی حوزه های علمیه، از آنها بهره بگیرند و آمادگی خود را برای سال تحصیلی جدید حوزه ها از دست ندهند.

کد خبر 4063418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha