۲۸ مرداد ۱۳۹۶، ۱۸:۴۴

استاندار آذربایجان غربی:

تسریع توسعه آذربایجان غربی نیازمند توجه به زیرساختهای آموزشی است

تسریع توسعه آذربایجان غربی نیازمند توجه به زیرساختهای آموزشی است

ارومیه - استاندار آذربایجان غربی گفت: تسریع در روند توسعه استان در گرو دستیابی به زیرساخت های آموزشی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، قربانعلی سعادت در دیدار با رئیس مجمع خیران مدرسه ساز کشور با تاکید بر اینکه این استان در برخی از شاخصه ها از جمله بهداشت، سواد و فضای آموزشی وضعیت مطلوبی ندارد افزود: تسریع در روند توسعه استان در گرو دستیابی به زیرساخت های آموزشی است.

وی ادامه داد: واگذاری مسئولیت به مردم از رسالت های دولت تدبیر و امید بوده و در این مسیر اداره مدارس خیرساز به صورت هیات امنایی مورد توجه است.

سعادت با اشاره به نتایج دیدار و توافق های انجام شده با خیرین مدرسه ساز استان در اواخر سال ۹۵ در استان ادامه داد: در این نشست مقرر شد تا ۳۱۳ مدرسه کانکسی موجود در مناطق محروم استان با همکاری استانداری و خیران حذف و به جای آن مدارسی ایمن و ثابت بنا شود.

وی ابراز امیدواری کرد تا مجمع خیران در احداث ۲ هزار کلاس درس که مورد نیاز استان است، مشارکت کند و ادامه داد: تکریم و حفظ حرمت خیران مدرسه ساز که به یاری دولت شتافته اند تا باری از دوش جامعه بردارند، الزامی است زیرا مدرسه سازی نوعی جهاد است.

در این نشست مقرر شد تا جشنواره خیران مدرسه ساز آذربایجان غربی در تهران با هدف جذب مشارکت های خیران متمکن جدید و در راستای حل بخش مهمی از مشکلات فضاهای آموزش و پرورش استان انجام شود.

هم اکنون ۶۷ هزار نفر از کل جمعیت ۵۴۰ هزار نفری دانش آموزان آذربایجان غربی در مدارس خیر ساز استان در حال تحصیل هستند.

 ۵۵۴  مدرسه با دارا بودن ۲ هزار و ۲۴۰ کلاس درس توسط خیران استان از سال ۷۷ شمسی تاکنون احداث و به آموزش و پرورش تحویل شده است.

در مجموع سه هزار و ۹۵۵ خیر مدرسه ساز و همیار مدرسه ساز در استان مشغول فعالیت هستند و تعهدات خیران مدرسه ساز استان در این مدت ساخت یکهزار و ۸۷ مدرسه با ۲ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال بوده است.

کد خبر 4063602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha