۲۸ مرداد ۱۳۹۶، ۲۱:۱۷

معاون دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد:

تیم ۵۰ نفره پزشکی از یزد به زائران اربعین خدمات ارائه می دهند

تیم ۵۰ نفره پزشکی از یزد به زائران اربعین خدمات ارائه می دهند

یزد- معاون دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران اربعین توسط یک تیم ۵۰ نفره پزشکی از یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا وفایی نسب عصر امروز در نشست ستاد اربعین استان یزد با اشاره به نیاز بالای زائران به دریافت خدمات پزشکی اظهار داشت: بر اساس تجربه ای که از سال گذشته در این زمینه داریم احساس شد به فضای بهتر و بیشتری برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی نیاز است.

وی به تشریح ارائه خدمات سال گذشته پرداخت و ادامه داد: سال گذشته موکبی به طور مستقل در ورودی کربلا برپا کردیم و دو سال قبل نیز تیم کوچکی به صورت خودجوش متشکل از پزشکان اقدامات اولیه را انجام می دادند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد اضافه کرد: بحث درمان در عراق حتی در شرایط عادی نیز مناسب نیست و در شرایطی که تعداد زیادی زائر به این کشور می روند، نیاز به خدمات ویژه است.

وی از دیگر موضوعات مهم و مورد توجه زائران را بحث امانتداری و دریافت امانات برشمرد و عنوان کرد: این موضوع نیز بسیار مهم است چراکه بسیاری از مراجعان وسایلشان گم می شد و برای نگهداری آن با کمبود فضا مواجه بودیم.

وفایی نسب تصریح کرد: در خصوص ارائه خدمات درمانی نیز زمینی را تامین کردیم و با چادر و داربست درمانگاه صحرایی دایر شد که روزی سه هزار مراجعه کننده داشت.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با تاکید بر لزوم حمایت و تعامل دستگاه های مرتبط به ویژه هلال احمر در این زمینه گفت: متاسفانه سال پیش هلال احمر نتوانست کمکی بکند چون اجازه ورود کانتینر دارو را ندادند و دانشگاه علوم پزشکی مجبور به تامین دارو از یزد شد.

وی با بیان اینکه برای سال جاری به اعتبارات و حمایت های بیشتری نیاز داریم، تصریح کرد: هزینه کار درمانی نسبت به سایر موارد بالا است و تقریبا باید داروها را از ایران تهیه کنیم و با خود حمل کنیم که هزینه زیادی تحمیل می شود.

وفایی نسب با اشاره به آماده سازی تیم ۵۰ نفره پزشکی متشکل از متخصصان اضافه کرد: همچنین برای امسال برنامه برای حضور تیم متخصص است و لازم است که پزشک اطفال داشته باشیم.

کد خبر 4063696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha