۲۹ مرداد ۱۳۹۶، ۹:۳۳

دبیر کمیسیون شورای هماهنگی بانکهای دولتی مازندران:

توسعه تجارت خارجی از بسته های حمایت رونق تولید است

توسعه تجارت خارجی از بسته های حمایت رونق تولید است

ولگاگراد - دبیر کمیسیون شورای هماهنگی بانک های دولتی مازندران، یکی از بخش‌های مهم و عمده بسته حمایت رونق تولید برای رفع موانع تولید و خروج از رکود را توسعه تجارت خارجی برشمرد.

موسی اسلامیان در گفتگو با خبرنگار مهر درحاشیه نمایشگاه اختصاصی توانمندی های اقتصادی ایران به مرکزیت مازندران در روسیه، اظهار داشت: در چارچوب سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و در راستای سیاست‌های اقتصادی دولت در برنامه ششم، جهت تحقق اهداف و برنامه‌های راهبردی دولت بر اساس چشم‌انداز کشور در افق بلند ۱۴۰۴، ارتقا شاخص‌های بنیادی اقتصادی از جمله افزایش تولیدات داخلی و ملی، تزار تجاری مثبت و رشد اقتصادی مطلوب در دستور کار دولت قرار دارد.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌ها با بیان اینکه یکی از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی درون‌گرایی و برون‌زایی است؛ یکی از بخش‌های مهم و عمده بسته حمایت رونق تولید، جهت رفع موانع تولید و خروج از رکود را توسعه تجارت خارجی برشمرد.

اسلامیان دو مولفه اصلی این بسته را توسعه صادرات غیرنفتی و مدیریت هدفمند واردات و افزایش صادرات نسبت به واردات، جهت داشتن تراز تجاری مثبت اعلام کرد.

وی با بیان اینکه نظام بانکی به‌عنوان پیش‌ران نظام اقتصادی کشور سیاست اعتباری خود را در چارچوب سیاست‌های اقتصادی دولت و اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، تدوین و طراحی کرده، افزود: برای اجرای موفقیت‌آمیز این طرح، براساس نیازسنجی که از فعالان اقتصادی صورت گرفته است، ۴۲ تن از فعالان اقتصادی استان مازندران در نمایشگاه بزرگ استان ولگاگراد روسیه شرکت کردند.

وی از دیگر موارد اجرای موفق این طرح را تسهیل و تسریع در امور فعالان اقتصادی، تامین مالی واحدهای تولیدی و تجاری در حوزه بین‌الملل و تجارت خارجی، برقراری ارتباط کارگزاری بانک‌های دو کشور (کشور خریدار و کشور فروشنده) برای مراودات تجاری و بازرگانی موثر با استفاده از مکانیزم‌های حواله ارزی، گشایش اعتبارات اسنادی، بروات وصولی و اسنادی و ضمانت نامه بانکی برشمرد و ابراز امیدواری کرد: حضور فعالان اقتصادی استان مازندران در نمایشگاه ولگاگراد روسیه بتواند زمینه را برای مراودات تجاری و موثر را فراهم کند.

دبیر کمیسیون شورای هماهنگی بانک های دولتی مازندران تأکید کرد که سیستم بانکی استان مازندران آمادگی هرگونه همکاری لازم در تامین مالی، مبادلات ارزی در چارچوب قوانین، مقررات و دستورالعمل‌های بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را دارد.

اولین نمایشگاه اختصاصی توانمندی های اقتصادی ایران به مرکزیت مازندران به مدت چهار روز با حضور ۴۲ شرکت تولیدی و اقتصادی در ولگاگراد روسیه برگزار شد.

کد خبر 4063876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha