۲۹ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۲۸

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد خبر داد:

دستگیری یک کلاهبردار با ادعای اعمال نفوذ در دستگاه قضایی یزد

دستگیری یک کلاهبردار با ادعای اعمال نفوذ در دستگاه قضایی یزد

یزد ـ رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد گفت: فردی که ادعای نفوذ در مجموعه قضایی را از طریق قاضی بازنشسته دادگستری داشت، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی دهشیری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: متهم این پرونده با ارتباط گیری فردی که به اتهام حمل و نگهداری مواد مخدر دارای پرونده در دادگستری بود، ادعا کرده بود با دریافت مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال می تواند مشکل قضایی پرونده را حل و فصل نماید.

وی بیان کرد: پس از وصول این خبر به مراجع نظارتی، موضوع برای بررسی دقیق به کارشناسان حفاظت و اطلاعات سپرده شد که مشخص شد فرد جوانی با ادعای همدستی با شخصی که از آن به عنوان سردار یا قاضی بازنشسته یاد می کند، قول حل مشکلات قضایی، خدمت سربازی و ... را می دهد و به ازای همه این موارد مبالغی را نیز دریافت می کند.

دهشیری با اشاره به کسب مبلغ ۲۸۷ میلیون ریال مال نامشروع از طرق مذکور توسط فرد یاد شده بیان داشت: این فرد شیاد از فردی که اتومبیلش به دلیل قاچاق اتباع بیگانه در توقیف بوده است، مبلغ ۴۰ میلیون ریال، از دو نفر سرباز وظیفه دارای پرونده تخلف خُرد در دادسرای نظامی مبلغ ۴۷ میلیون ریال، از یک خانم دارای پرونده توقیف اتومبیل، چهار عدد نیم سکه بهار آزادی و مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد تصریح کرد: بارها به شهروندان هشدار داده شده است که بهترین مسیر حل و فصل پرونده های قضایی، تمسک و تأسی به قانون است و راهی ورای قانون برای تسریع و تسهیل کسب نتیجه دلخواه در دستگاه قضایی وجود ندارد.

وی یادآور شد: فرد دارای پرونده به طور معمول با تخلف و تخطی از قوانین موضوعه، اسیر پیچ و خم دادگستری و راه رو های دادسرا شده است و چنگ زدن به راه های غیر قانونی برای رهایی از وضع موجود نه تنها کمکی نمی کند بلکه راه را طولانی کرده و پرونده ای دیگر را برای فرد می گشاید.

کد خبر 4064089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha