۲۹ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۲۶

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

جهاد دانشگاهی از رویش‌های انقلاب است/بقای نظام درسایه پیشرفت علمی

جهاد دانشگاهی از رویش‌های انقلاب است/بقای نظام درسایه پیشرفت علمی

خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه جهاد دانشگاهی یک‌نهاد انقلابی و از رویش‌های انقلاب اسلامی بوده است، گفت: بقای نظام اسلامی در سایه پیشرفت علمی محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی ظهر یکشنبه در دیدار با کارکنان جهاد دانشگاهی لرستان با تبریک سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی یک نهاد انقلابی با برنامه ریزی علمی و مدیرت جهادی است.

وی با بیان اینکه فلسفه تشکیل جهاد این بوده که با یک برنامه ریزی علمی و مدیریت جهادی مشکلات جامعه را بر مبنای علمی حل کند، تصریح کرد: فلسفه تشکیل جهاد دانشگاهی یک خلاء اجتماعی بوده است.

جهاد دانشگاهی از رویش های انقلاب اسلامی ایران بوده است

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه ضرورت داشت یک نهادی به نظریه های جدید و دستاوردهای جدید علمی دست پیدا کند، افزود: جهاد دانشگاهی در این راستا قدم های بسیار خوب و موثری برداشت؛ جهاد دانشگاهی از رویش های انقلاب اسلامی ایران بوده است.

آیت الله میرعمادی افزود: رشد انقلاب ایجاب کرد مجموعه ای بیاید و تشکیلاتی را به وجود آورد که دو خصوصیت دارد؛ جهاد دانشگاهی، دانشگاهی بودن اش جنبه علمی قضیه است و جهاد اش بیان گر روحیه جهادی و مدیریتی است.

وی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی انصافا در کشور خوش درخشیده است و در لرستان به توفیقات خوبی دست پیدا کرده است که تشکر می کنیم و آرزوی موفقیت بیشتر داریم.

استمرار و بقای نظام اسلامی در سایه پیشرفت است

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب دهه چهارم انقلاب را دهه پیشرفت و عدالت نامگذاری کردند، اظهار داشت: استمرار و بقای نظام اسلامی در سایه پیشرفت است، کارآمدی و الگو بودن نظام و حفظ هویت انقلابی ما در سایه پیشرفت است.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه صِرف گفتن اینکه ما انقلابی هستیم دردی دوا نمی کند، هویت انقلابی ما ایجاب می کند پیشرفت سیاسی، اجتماعی و علمی داشته باشیم، تصریح کرد: مهم ترین پیشرفت، پیشرفت علمی است که سبب می شود سایر پیشرفت ها به دست بیاید.

وی ادامه داد: نباید حرکت پیشرفت علمی ما گم بشود، جهاد دانشگاهی می تواند در این حرکت نقش اساسی داشته باشد.

داشتن نیروی جوان خلاق از امتیازات جهاد دانشگاهی است

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه عوامل پیشرفت شامل عوامل مادی و معنوی می شود، گفت: ایمان، تقوا، توکل بر خدا و تبعیت از ولایت از جمله عوامل معنوی پیشرفت است.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه همت بلند، اراده قوی و اعتماد به نفس از جمله عوامل مادی پیشرفت است، تصریح کرد: یکی از امتیازات جهاد دانشگاهی این است که نیروی جوان خلاق در اختیار دارد و باید این خلاقیت را شکوفا کند؛ هرکسی هر اراده ای داشته باشد به آن می رسد و ورود در جهاد یک فرصت برای شکوفایی خلاقیت، نوآوری و ابتکار است.

وی با تاکید بر اینکه دائما علم دارد تغییر می یابد؛ با مطالعه، پژوهش و تحقیق می توانید به نظریات جدید دست پیدا کنید، به کتاب های موجود بسنده نکنید، افزود: کسی که دستاورد جدید علمی دارد زحمت می کشد؛ تنبلی و سست عنصری را باید از بین ببریم و کار و تلاش کنیم؛ باید زحمت بکشیم و متاسفانه این فرهنگ کار در استان ما ضعیف است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره سرمایه گذاری ۷۰۰ میلیاردی ستاد اجرایی فرمان امام در لرستان گفت: از این میزان ۵.۵ میلیارد اعتبار به جهاد دانشگاهی اختصاص داده شده و باید با کار و تلاش این مبلغ را افزایش داد.

کد خبر 4064126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha