۳۰ مرداد ۱۳۹۶، ۹:۵۰

نمایندگان خلاف مسئولان فکر می‌کنند؛

تکواندو سرانجام به صحن مجلس رسید/ چالش جدی پیش‌روی سلطانی‌فر

تکواندو سرانجام به صحن مجلس رسید/ چالش جدی پیش‌روی سلطانی‌فر

وزیر ورزش و جوانان درحالی از مجلس رای اعتماد گرفت که در تنها انتقاد از وضعیت موجود ورزش یکی از نمایندگان به مشکلات تکواندو اشاره کرد و خواستار حل آن شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کابینه پیشنهادی حسن روحانی رئیس جمهور منتخب مردم روز گذشته جز در یک مورد از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفت. مسعود سلطانی فر گزینه پیشنهادی دولت دوازدهم برای وزارت ورزش با اخذ ۲۲۵ رای موافق، ۳۶ رای مخالف و ۲۰ رای ممتنع به عنوان چهارمین وزیر ورزش و جوانان برای چهار سال پیش رو انتخاب شد.

این انتخاب در حالی صورت گرفت که بر خلاف ادوار گذشته هیچ نماینده ای به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان پشت تریبون قرار نگرفت و چهار نماینده به عنوان موافق ضمن بیان سخنانی با تائید برنامه های سلطانی فر خواستار اهتمام وی برای اجرایی شدن این برنامه شدند. 

در این بین قمی نماینده مردم پاکدشت یکی از همین نمایندگان موافق بود که در مجموع سخنان خود که برنامه های سلطانی‌فر را علمی، کارشناسانه و عملیاتی  خطاب کرد و در نهایت توجه وی را به تکواندو معطوف و از وی خواست مشکلات این فدراسیون را رفع کند. 

در واقع بعد از ناکامی سریالی تکواندو در رقابتهای المپیک، جام جهانی و قهرمانی جهان که برخلاف تصور به جای برخورد منطقی از سوی مسئولان ورزش کشور، حمایت داورزنی و سلطانی فر را در پی داشت، این برای اولین بار بود که نمایندگان مجلس به مشکلات تکواندو ورود کرده و در صحن علنی مجلس و در مهمترین زمان ممکن یعنی رای گیری در خصوص تائید صلاحیت کابینه دولت تدبیر و امید، از آن سخن به میان آرودند. 

مرتضی کریمی سرمربی پیشین تیم ملی تکواندو در این مورد به خبرنگار مهر گفت: اینکه یکی از نمایندگان موافق آقای وزیر به موضوع تکواندو ورود کرده جای بسی امیدواری است. من توجه آقای سلطانی فر با تحقق وعده های داده شده جلب می کنم و امیدوارم جوانگرایی در سطح مدیران ورزشی که یکی از این وعده هاست از تکواندو آغاز شده و پس از آن در ارکان و کومیته های فدراسیون شاهد استفاده از نیروهای جوان و تحصلیکرده باشیم.

بیژن خراسانی کارشناس تکواندو در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: این که صدای اهالی تکواندو که واقعا دلسوزانه است و نه غرض ورزی، از سوی نمایندگان مجلس مورد توجه قرار گرفت. وزارتی ها که به انتقادات توجهی نداشتند. من به سلطانی فر بابت اخذ رای اعتماد مجلس تبریک می گویم و امیدارم مطالبات جامعه تکواندو را پیگیری کنند تا این رشته به روزهای خوب گذشته بازگردد.

این موضوع را می توان از آن منظر مورد توجه قرارداد که برخلاف متولیان ورزش کشور که وضعیت تکواندو را مناسب می دانند،  نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی صدای بلند انتقاد پیشکسوتان و قهرمانان این رشته را شنیده و خواستار رفع مشکلات موجود شده اند. 

همین امر باعث شد که تکواندو بزرگترین چالش پیش روی سلطانی فر در دوره جدید فعالیت خود در وزارت ورزش و جوانان باشد و خانواده بزرگ تکواندو سخت امیدوار است با این تذکر، نگاه به تکواندو از سوی تصمیم گیرندگان ورزش تغییر کند. 

کد خبر 4064746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha