۳۰ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۴۲

مدیر حوزه‌های علمیه کشور:

۴۰ هزار طلبه در حوزه‌های علمیه به تحصیل مشغول هستند

۴۰ هزار طلبه در حوزه‌های علمیه به تحصیل مشغول هستند

کرج - مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: ۴۰ هزار طلبه در حوزه‌های علمیه کشور در حال تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله علیرضا اعرافی در مراسم آغاز سال تحصیلی ۹۶_۹۷ حوزه علمیه استان البرز که صبح دوشنبه در مصلی کرج برگزار شد، اظهار کرد: امید است شاهد همبستگی و هم‌افزایی مضاعف در سطح حوزه‌های علمیه کشور باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تأکید بر اینکه باید هویت روحانیت در حوزه‌های علمیه ایجاد و بسترسازی شود، گفت: این مهم برای ارائه معارف الهی باید در تمام عالم تثبیت شود.

آیت‌الله اعرافی بابیان اینکه ۴۰ هزار نفر در حوزه‌های علمیه کشور در حال تحصیل هستند، گفت: تشیع لندنی قابل‌قبول نیست، این افراد خدمتی به اسلام و عالم تشیع نمی‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه طلبه باید به هویت حوزوی خود افتخار کند زیرا از سابقه هزارساله برخوردار است، گفت: حوزه‌های علمیه در طول این سنوات حتی یک روز متوقف نشده و در سخت‌ترین شرایط به فعالیت خود ادامه داده است.

مدافعان حرم زنجیره‌ای را مقابل دشمنان شکل داده که فردی یارای مقابله با آن را ندارد

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در بخش دیگری مقاومت اسلامی در جهان کنونی  را نتیجه انقلاب اسلامی ایران برشمرد و گفت: در کشور نیجریه بیش از هزار نفر مظلوم کشته شدند؛ تأکید کرد: جریان اهل‌بیت(ع) در حال فروغ و درخشش است.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به رشادت‌های مدافعان حرم در سوریه و نبرد با گروه‌های تکفیری، اضافه کرد: مدافعان حرم زنجیره‌ای را مقابل دشمنان شکل داده که فردی یارای مقابله با آن را ندارد.

وی با اشاره به اینکه یک اتفاق در عصر مأمون و طی دو سال مهاجرت امام رضا (ع) به وقوع پیوست که با ادوار قبل متفاوت است، گفت: پیچیده‌ترین اقدامات در آن زمان در برخورد با امام رضا(ع) توسط مأمون به کار گرفته شد، انواع نقشه‌هایی که برای منزوی کردن دستگاه ولایت به کار گرفته‌شده بود در نظر مأمون به‌منظور پیاده‌سازی برای امام هشتم موردتوجه قرارگرفته بود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور اعرافی با تأکید بر اینکه دستگاه ولایت و خاندان پیامبر(ص) همواره از اوج و عزت بالایی برخوردار بودند که اوج این امر در عاشورا نمود پیدا کرد، گفت: جبهه حق در کربلا درنهایت مظلومیت قرار داشت، بعدازاین واقعه خورشید ولایت و امامت به درخشش جدیدی رسید.

تشیع با حضور امام رضا(ع) در ایران تغییر پیدا کرد

آیت‌الله اعرافی با تأکید بر اینکه حذف امامت و خلافت ازجمله اهداف مأمون محسوب می‌شد که درصدد بود مرزهای حق و باطل را درهم بیامیزد، تصریح کرد: هدف ولایت در خلافت ازجمله اهداف شوم مأمون بود، امام رضا(ع) در برخورد با این مهم باتدبیر خاص خود، مانع از موفقیت مأمون در حذف ولایت در خلافت شد.

وی با اشاره به اینکه دنیای تشیع با حضور امام رضا(ع) در ایران تغییر پیدا کرد که در این راستا عالم تشیع پیروز میدان بود، ادامه داد: امام جواد(ع) در داخل بیت شیعه با چند انحراف بزرگ مواجه شد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور مقابله با انحراف داخلی را ازجمله اقدامات شایان توجه امام جواد(ع) در عصر امامت آن حضرت دانست و گفت: مواجه ائمه اطهار(ع) با جریانات واردشده از بیرون جهان اسلامی یکی دیگر از محوری‌ترین اقدامات انجام‌گرفته در زمان امامت امام جواد(ع) بود.

کد خبر 4065177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha