۳۰ مرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۰۴

مدیرکل ورزش و جوانان یزد:

جشنواره «آب و تراب» با رویکرد تحکیم خانواده در یزد برگزار می‌شود

جشنواره «آب و تراب» با رویکرد تحکیم خانواده در یزد برگزار می‌شود

یزد- مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد از برگزاری جشنواره آب و تراب با رویکرد تحکیم خانواده در شهریور ماه سال جاری در یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود شریعتی ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه های همایش ملی گرافیک و کاریکاتور آب و تراب و نمایش خیابانی چتر زندگی اظهار داشت: تحکیم بنیان خانواده یکی از محورهای اصلی مقوله های هنری و فرهنگی است.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه ستاد ساماندهی امور جوانان برنامه های متعددی برای سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی(ع) و فاطمه (س) تدارک دیده شده است، ادامه داد: از جمله این برنامه ها برگزاری همایش ملی گرافیک و کاریکاتور آب و تراب و نمایش خیابانی چتر زندگی برای نهادینه کردن امر ازدواج و تحکیم بنیان خانواده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به اهمیت موضوع تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از بروز آسیب ها و توجه جدی به موضوع ازدواج برای نسل جوان عنوان کرد: بر آن شدیم تا قضایا را برای نسل امروز و جوانان اجتماع با زبان فرهنگ و هنر در قالب گرافیک و کاریکاتور روشن کنیم.

وی با تاکید بر اینکه بهره مندی از دیدگاه ها و اثرگذاری بحث فرهنگ و هنر می تواند از این منظر در زمینه تحکیم خانواده موثر باشد، افزود: دو پوستر از این برنامه ها رونمایی می شود و این برامه ها در شهریور ماه برای مدت سه روز اجرایی خواهد شد.

شریعتی تصریح کرد: بخش گرافیک این همایش گستره ملی دارد و از ظرفیت تمام هنرمندان در کشور استفاده خواهد شد تا برای تحکیم خانواده و بالا بردن فرهنگ ازدواج و تولید آثار فرهنگی از آنها بهره مند شویم.

وی همچنین از انتشار کتاب آثار این همایش خبر داد و اظهار داشت: آثار ارائه شده منتخبین در جشنواره استان تبدل به کتاب می شود و برخی موارد هم در سایر نقاط کشور در قالب نمایشگاهی هنری نمایش داده خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد موضوعات برگزاری این همایش و جشنواره را بر اساس محور خانواده دانست و عنوان کرد: نقش مشورت در خانواده قبل و بعد از ازدواج، حمایت از عزت و کرامت همسری، نقش مادری و همسران، نقش پدری و اقتصادی مردان، توانمندسازی افراد خانواده، آسیب های اجتماعی و عوامل تزلزل خانواده و طلاق و ... از جمله موضوعات مورد توجه است.

وی مهلت ارسال آثار را تا ۱۵ شهریور اعلام کرد و افزود: انتخاب آثار تا ۲۰ شهریور انجام می‌شود و نمایش آثار نیز از ۲۵ شهریور آغاز خواهد شد.

کد خبر 4065435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha