۳۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱:۱۵

به نقل از مقامات آمریکا؛

موافقت احتمالی ترامپ با افزایش اندک نظامیان آمریکایی در افغانستان

موافقت احتمالی ترامپ با افزایش اندک نظامیان آمریکایی در افغانستان

رئیس جمهور آمریکا احتمالاً با افزایش نسبتاً اندک نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان موافقت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، برخی از مقامات دولت آمریکا اعلام کردند که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور در هنگام طرح استراتژی خود برای بزرگترین تعارض نظامی آمریکا طی دهه های اخیر، احتمالاً با افزایش نسبتاً اندک شمار نیروهای نظامی این کشور در افغانستان موافقت خواهد کرد.

ترامپ قرار است دوشنبه شب به وقت محلی نخستین سخنرانی خود را پیرامون نقش آتی آمریکا در افغانستان ایراد کند.

طبق نظر برخی مقامات آمریکا، در حالی که هیچ نشانه ای دال بر شکست قریب الوقوع شورشیان وابسته به طالبان در افغانستان در دست نیست، محتمل ترین نتیجه آن است که ترامپ طبق توصیه مشاوران ارشد خود با اعزام نیروهای نظامی بیشتر به افغانستان موافقت نماید.

گفتنی است که در حال حاضر شمار نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان بالغ بر ۸۴۰۰ نفر است.

ترامپ از مدتها پیش نسبت به مداخله نظامی آمریکا در افغانستان بدبین بوده است؛ جنگی که به ابتکار «جورج بوش پسر« رئیس جمهور وقت آمریکا از اکتبر ۲۰۰۱ و پس از حمله تروریستی یازدهم سپتامبر به نیویورک و واشنگتن آغاز شد.

ترامپ در اندک زمانی پس از تصدی مقام ریاست جمهوری آمریکا از بازنگری استراتژیک در سیاست آمریکا در قبال افغانستان خبر داد و بارها در محافل خصوصی، عاقلانه بودن گزینه اعزام نیروهای نظامی بیشتر به افغانستان را به زیر سئوال برد.

به نقل از یکی از مقامات آمریکا، ترامپ در نشست ماه ژوئیه خطاب به مشاوران خود گفته بود که «آمریکا [در جنگ با طالبان] پیروز نمی شود».

اما در مقابل، «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا معتقد است که حضور نظامی این کشور برای حفاظت در برابر تهدید مداوم شبه نظامیان اسلام گرا لازم است!

یک مقام آگاه در دولت آمریکا همچنین گفت که ترامپ ممکن است از ذکر میزان دقیق این افزایش نیرو خودداری کند.

دو مقام آگاه به فرآیند تدوین استراتژی جدید آمریکا در قبال افغانستان می گویند که رئیس جمهور آمریکا احتمالاٌ بار دیگر از اعطای اختیارات لازم به ژنرال جیمز متیس برای تصمیم گیری در مورد سطح نیروهای نظامی سخن خواهد گفت که این به معنای نشان دادن یک چراغ سبز به ارتش آمریکا برای اعزام نیروهای نظامی بیشتر به افغانستان است.

کد خبر 4065905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha