۳۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۱۱

استقبال سناتورهای جمهوریخواه از راهبرد جدید ترامپ در افغانستان

 استقبال سناتورهای جمهوریخواه از راهبرد جدید ترامپ در افغانستان

شماری از سناتورهای جمهوریخواه آمریکا از اعلام راهبرد جدید ترامپ در افغانستان استقبال کردند.

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از طلوع نیوز، شماری از سناتورهای جمهوریخواه آمریکا از اعلام راهبرد تازه این کشور از سوی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، استقبال کردند و آن را «یک گام بزرگ در جهت درست» خواندند.

«جان مک کین» رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا گفت که رئیس‌ جمهور ترامپ را به خاطر برداشتن «یک گام درمسیر درست» می‌ ستاید.

وی افزود که تأخیر در اعلام این راهبرد، باعث پیشرفت‌های خطرناک طالبان در افغانستان شد.

به گفته وی، راهبرد کنونی ترامپ همانند استراتژی دولت «بارک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا نیست؛ دولتی که شکست گروه های افراطی را به گونه‌ ای به حالت تعلیق در آورده بود.

وی اضافه کرد که راهبرد کنونی همانند استراتژی دولت اوباما بر اساس زمان طرح ریزی نشده است؛ یعنی خروج آمریکا از افغانستان وابسته به شرایط امنیتی افغانستان خواهد بود.

مک کین بر این باور است که حضور نظامی آمریکا در افغانستان جلوی هرگونه حمله ای مشابه با حمله ۱۱ سپتامبر به آمریکا را می گیرد.

افزون براین «مایک تونر» عضو کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که ترامپ روشن ساخت که در سریع ترین فرصت ممکن برای کمک به ارتش می‌شتابد.

از سوی دیگر، «تیم کین» یکی ازسناتورهای آمریکایی اعلام کرد که آمریکا باید درافغانستان سرمایه گذاری کند.

این قانونگذار آمریکایی افزود که آمریکا نیاز دارد تا اطمینان حاصل کند که افغانستان به محل پرورش چیزهایی مبدل نمی ‌شود که بار دیگر به آمریکایی ها آسیب برساند.

وی  که عضو کمیته روابط خارجی سنا آمریکا نیز هست افزود: امریکا باید مطمئن شود آنچه درافغانستان می‌ گذرد در داخل این کشور می‌ماند و به بیرون سرایت نمی‌ کند.

کد خبر 4066448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha