۴ شهریور ۱۳۹۶، ۲۲:۱۲

نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس:

مشارکت در حوزه درمان و ورزش مدنظر صنعت نفت استان مرکزی باشد

مشارکت در حوزه درمان و ورزش مدنظر صنعت نفت استان مرکزی باشد

اراک- نماینده اراک، خنداب و کمیجان درمجلس گفت: مشارکت در حوزه درمان و ورزش بایستی مدنظر صنعت نفت استان مرکزی قرار گیرد و یکی از اولویت ها در این رابطه احداث بیمارستان سوانح سوختگی است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کریمی عصر شنبه طی نشستی با مدیران صنعت نفت استان مرکزی در اراک اظهار داشت: شهرستان اراک از سال های خیلی دور در صنعت نفت همواره مرکزیت داشته و از زمان ایجاد راه آهن این مرکزیت در منطقه به وجود آمده است.

وی افزود: به همین دلیل شهر اراک همواره زمینه خوبی برای فعالیت نیروهای متخصص داشته و این امکان برای شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت بوده که در صنعت نفت فعالیت داشته باشند و حتی قسمت اعظمی از لرستان، اصفهان و گلپایگان تا همین سال های اخیر توسط شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی استان مرکزی تغذیه می شدند.

نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس تصریح کرد: به دلیل وجود همین مرکزیت صنعت نفت، در استان مرکزی پالایشگاه و پتروشیمی هم ساخته شدند که باعث تقویت هر چه بیشتر این موضوع شد و در حال حاضر پرسنل قابل توجهی از صنعت نفت در استان مرکزی و به خصوص در منطقه اراک مشغول به کار هستند.

کریمی خاطرنشان ساخت: این یک مزیت برای استان مرکزی تلقی می شود و با توجه به رویکردی که وزارت نفت در حال حاضر دنبال می کند، مسئولیت اجتماعی در قبال مناطقی که در صنعت نفت فعال هستند بر عهده این بخش است و بر طبق نرم کشوری سهم استان مرکزی نیز باید داده شود.

وی ادامه داد: در درجه اول پرسنل صنعت نفت کسانی هستند که باید این سهم را دریافت کنند و سپس بقیه مردم نیز می توانند از آن بهره مند شوند، همچنین علی رغم مخاطرات زیادی که این حجم زیاد پرسنل را در صنعت نفت تهدید می کند، بیمارستان سوانح سوختگی در استان مرکزی وجود ندارد که نشان از ضعف حوزه درمانی برای این افراد است که از شرکت نفت انتظار می رود در ساخت چنین بیمارستانی حداقل سهم داشته باشد.

نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس ضمن اشاره به اهمیت ورزش تصریح کرد: در حوزه ورزش نیز از مجموع ظرفیت هایی که در صنعت نفت برای آن وجود دارد در اولویت اول برای پرسنل و خانواده های آنان و سپس عموم مردم استفاده شود و همچنین با توجه به ساکن بودن تعداد زیادی از پرسنل شرکت نفت در شهر اراک و مهاجران، هیچ مجموعه تفریحی ورزشی برای این افراد وجود ندارد، در همین راستا به شرکت نفت پیشنهاد داده ایم که در شهرستان اراک یک مجتمع بزرگ ورزشی، تفریحی و رفاهی برای کارکنان خود احداث کند.

کریمی در پایان گفت: همچنین با توجه به مرکزیت استان در صنعت نفت، نباید پرسنل این شرکت برای انجام کارهای مربوطه به استان کرمانشاه بروند و در این زمینه هم بایستی پیگیری های لازم انجام شود تا شهرستان اراک به عنوان مرکز منطقه ای بازنشستگی قرار گیرد و مشکلات کارکنان صنعت نفت در این زمینه حل شود.

کد خبر 4070063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha