۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۳:۲۸

رییس سازمان بهزیستی کشور:

سامانه ثبت الکترونیک طلاق در ۱۱ استان کشور راه اندازی می شود

سامانه ثبت الکترونیک طلاق در ۱۱ استان کشور راه اندازی می شود

بهارستان- رییس سازمان بهزیستی کشور در مراسم افتتاح مرکز اورژانس اجتماعی اداره بهزیستی این شهرستان گفت: سامانه ثبت الکترونیک طلاق در ۱۱ استان کشور راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، انوشیروان محسنی بندپی، پیش از ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح مرکز اورژانس اجتماعی  اداره بهزیستی شهرستان بهارستان، طی سخنانی گفت: بحث اعتیاد، طلاق،حاشیه نشینی و کودکان کار از جمله مهم ترین آسیب های اجتماعی است، که ما در کشور با آن ها مواجه هستیم.

وی افزود: دولت در ۴ سال گذشته اهتمام جدی در بحث کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی داشته است.

رییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به ۳ استراتژی این سازمان در کاهش آسیب های اجتماعی، گفت: اقدامات پیشگیرانه برای کاهش، مهار و کنترل آسیب ها در دستور کار قرار گرفته است و ما بر این اساس بزرگترین طرح اجتماعی کشور، یعنی نظام مراقبت های اجتماعی از دانش آموزان را کلید زدیم.

بندپی اظهار داشت: ۹ وزارتخانه و سازمان در این طرح مشارکت دارند و تا امروز ۲۳ بسته آموزشی مددکاری و ۳۲ بسته آموزشی حمایت های اجتماعی برای اولیاء، دانش آموزان، مربیان و کارشناسان تدوین شده است.

وی سپس طرح ماد، برای مشارکت های اجتماعی دانش آموزان را مورد اشاره قرار داد و گفت: اعتیاد اولویت اول آسیب های اجتماعی است که وظیفه مندی یک فرد در اجتماع را دچار مشکل می کند، اعتیاد در رشد آسیب های دیگر هم افزایی دارد، ما با همکاری خوب قوه قضاییه و ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور بازنگری در تعریف، مفاهیم و پروتکل های موجود کردیم.

رییس سازمان بهزیستی کشور افزود: لفظ مجرم بودن را از معتادین متجاهر برداشته و به عنوان بیمار به آن ها نگاه کردیم، معتادین هم نیاز به مداوای پزشکی و سم زدایی دارند و هم نیازمند درمان روحی و روانی هستند.

وی با بیان این که پیشرفت های خوبی در بحث پیشگیری از آسیب های طلاق با همکاری قوه قضاییه صورت گرفته است، افزود: سامانه الکترونیک ثبت طلاق در کشور راه اندازی شد.

رییس سازمان بهزیستی کشور در پایان گفت: در یک سالی که سامانه ثبت الکترونیک طلاق در مشهد مقدس راه اندازی شده  ۸.۱ درصد کاهش طلاق را شاهد بودیم، این سامانه دوشنبه آینده در همه شهرهای خراسان رضوی و در همین شهریور ماه ۱۱ استان که بیشترین میزان طلاق در کشور را دارند، راه اندازی می شود.

کد خبر 4071799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha