۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۸:۱۴

جهانگیری در مراسم تودیع معارفه وزیر آموزش و پرورش:

دولت آمادگی کامل برای کمک به آموزش و پرورش دارد

دولت آمادگی کامل برای کمک به آموزش و پرورش دارد

معاون رییس جمهور گفت: برای توسعه کشور نیاز به بهره وری بالا در همه حوزه ها داریم اما در هیچ بخشی استفاده از منابع و دارایی ها وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسحاق جهانگیری در حاشیه تودیع و معارفه وزیر جدید آموزش و پرورش گفت: برای توسعه کشور نیاز به بهره وری بالا در همه حوزه ها داریم اما در هیچ بخشی استفاده مطلوب از منابع و دارایی ها وجود ندارد.

اسحاق جهانگیری ضمن تشکر از زحمت های دانش آشتیانی و خوشامد گویی به بطحایی گفت: هفته دولت را به ملت عزیز ایران و همه مدیران و بزرگواران تبریک می گویم و از تلاش همه قدردانی می‌کنم.

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه دوره فعالیت شهیدان باهنر و رجایی طولانی نبوده است، ادامه داد: ویژگی های اخلاقی، شخصی و روش های انقلابی این دو عزیز برای ملت ایران و مسئولان ماندگار و اثر گذار است و همه آن ها را به عنوان مدیرانی مردمی و پرکار می شناسند.

وی با اشاره به دوره وزارت فانی نیز، گفت: آقای فانی بسیار خدوم و زحمت‌کش بودند و خیلی تلاش کردند که مسائل را حل کنند. برای آقای دانش‌آشتیانی هم خیلی سخت بود که این پست را برای چندماه قبول کنند. اینکه برای چندماه آخر سال فردی آمادگی پیدا کند در آموزش و پرورش کار کند، بسیار ارزشمند است.

او ادامه داد: من صمیمانه از آقای دانش آشتیانی تشکر می‌کنم، ایشان فردی متدین، متفکر و زحمت کش هستند. برای رییس‌جمهور و کشور قبول مسئولیت و خدمت کردند. البته پیشنهاد خود ایشان بود که اگر تشخیص دادم نمی‌توانم، ادامه ندهم.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه سرنوشت اعتباری آموزش و پرورش وابسته به دولت است، تاکید کرد: هرماه چشم این وزارت‌خانه به سازمان برنامه و خزانه است تا بودجه آن‌هارا تامین کند. سایر وزارت‌خانه‌ها تقریبا پولی از دولت نمی‌گیرند و وابسته به بودجه آن نیستند.

جهانگیری گفت: برای این دولت خیلی‌ها خواستار این بودند که وزیر جدید حتما از بدنه آموزش و پرورش باشد و آقای بطحایی هم از خود این وزارت‌خانه هستند. ایشان چهره دلسوز و زحمت کش آموزش و پرورش هستند و نقش مهمی در کنار آقای فانی داشتند.

وی با اشاره به رای بالای مجلس به بطحایی، ادامه داد: امیدواریم رای بالای مجلس به ایشان پشتوانه خوبی برای فعالیت‌اشان باشد. آموزش و پرورش مهم ترین، بزرگترین و اثرگذارترین وزارت‌خانه جمهوری اسلامی ایران است.

جهانگیری گفت: هیچ خانواده ای نیست که به هر نحوی با آموزش و پرورش ارتباط نداشته باشد؛ دامنه آموزش و پرورش تا مرزها و تمام روستاهای کشور گسترانیده شده است.

معاون رییس جمهور اضافه کرد: یکی از اتفاقات خوبی که در این دولت افتاد این بود که شرایطی فراهم شد تا تمام افراد واجد سن تحصیل، درس بخوانند.

جهانگیری با بیان اینکه قانون مسئولیت های سنگینی بر روی دوش دولت گذاشته است، تاکید کرد: از جمله تکالیف دولت آموزش همه واجدان شرایط است، هیچکس نباید از تحصیل جا بماند و دولت مکلف است که شرایط لازم را ایجاد کند. در مرحله اجرا، این اقدامات بسیار کار بزرگ و سنگینی است.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش در مسائل آینده نقش موثری دارد، ایران در حال توسعه است و باید توسعه یافته شود. در راس توسعه، نیروی انسانی جوان وجود دارد که تربیت نیروی آن‌ها جز با آموزش و پرورش امکان پذیر نیست.

او با بیان اینکه بهره وری منابع در ایران اصلی و اساس است اما در هیچ بخشی استفاده مطلوب نداریم، گفت: بهره‌وری نیروی انسانی و دارایی مناسب نیست.در سال ۹۲ بودجه آموزش و پرورش، ۱۴هزار میلیارد بود اما سال ۹۵به ۳۰هزار میلیارد رسید. احساس کردیم با این اقدام معلمان راضی خواهند بود اما این اتفاق نیفتاد.

جهانگیری ادامه داد: بعد از رتبه بندی فکر کردیم اتفاق خوبی می افتد اما رضایت ویژه ای ندیدیم. باید بهره‌وری از منابع افزایش پیدا کند و در عین حال علی رغم محدودیت بودجه دولت آمادگی دارد به دلیل اهمیت آموزش و پرورش به این وزارت‌خانه کمک کند تا وضعیت معلمان بهتر شود. ما شرمنده مردم هستیم که هنوز مدرسه کپری در بعضی از مناطق کشور وجود دارد.

کد خبر 4072146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha