۶ شهریور ۱۳۹۶، ۲۰:۵۰

استاندار خراسان رضوی خبر داد:

صادرات ۱۰ میلیون دلاری شرکت های دانش بنیان خراسان رضوی

صادرات ۱۰ میلیون دلاری شرکت های دانش بنیان خراسان رضوی

مشهد- استاندار خراسان رضوی گفت: شرکت های دانش بنیان مستقر در خراسان رضوی سال ۹۵ بیش از ۱۰ میلیون دلار صادرات داشته اند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رشیدیان بعدازظهر دوشنبه در شورای اداری خراسان رضوی که با حضور وزیر کشور برگزار شد اظهار کرد: در حوزه صنعت بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده که در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد وبرخی از شرکت ها و کارخانجاتی که سال ها تعطیل بود، نه تنها افتتاح شده بلکه صادرات محصول نیز داشته اند.

وی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی خراسان رضوی ۹۹۷ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده که طرح های بزرگی در حوزه انتقال آب با لوله صورت گرفته است افزود: در حوزه مجتمع های گلخانه ای و توسعه نیز پروژه های زیادی انجام شده و پروژه های مکانیزاسیون به شدت در حال گسترش بوده که امسال دو هزار و ۵۰۰ دستگاه با رقمی حدود ۸۸ میلیارد تومان در برنامه قرار گرفته است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به طرح تکاپو بیان کرد: این طرح در قالب ۱۹ تفاهم نامه با ۳۲۰ میلیارد تومان دنبال شده که ۲۲۲ میلیارد تومان آن تحقق یافته و هشت هزار اشتغال نیز ایجاد کرده است. پیش بینی می شود در طرح های تکاپو ۵۰۰ شغل دیگر نیز ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه شرکت های دانش بنیان نیز در سال گذشته ۷۵ میلیارد تومان قرارداد امضاء شده گفت: این شرکت ها توانسته اند بیش از ۱۰ میلیون دلار در سال گذشته صادرات داشته باشند. سال ۹۶ حدود ۲۲ هزار ۳۱۱ میلیارد تومان بودجه اعتبارات ملی و استانی ماست و ۵۲۲ میلیارد تومان نیز اعتبارات هزینه ای استان است.

رشیدیان با بیان اینکه در سال های آغاز دولت هزار و ۸۰۰  پروژه نیمه تمام در خراسان رضوی وجود داشت ابراز کرد:  این تعداد هم اکنون به ۸۵۰ مورد رسیده و در سال ۹۵ نیز ۴۵۰ پروژه به اتمام رسید. همچنین ۱۸۸۱ پروژه در حوزه بهداشت و درمان در دولت یازدهم انجام شده و بیش از ۳۰ درصد ظرفیت تخت های بیمارستانی ما افزایش پیدا کرده است و حدود هزار و ۷۰۰ تخت دیگر نیز در حال ساخت است.

کاهش نرخ تورم در خراسان رضوی

وی با اشاره به ادامه روند کاهشی تورم در استان تاکید کرد: نرخ تورم استان ۰.۱ درصد نسبت به میانگین کشور کاهش داشته است. هزار و ۲۳۶  میلیارد تومان در استان به بنگاه ها تسهیلات پرداخت شده و تسهیلات صندوق کارآفرینی امید نیز در استان دوبرابر شده است.

استاندار خراسان رضوی در خصوص صادرات استان گفت: امسال نیز با تراز ۴۳۵ میلیون دلاری صادرات استان مثبت بوده و ۷۰۵ هزار تن به ارزش ۵۳۴ میلیون دلار صادرات داشته ایم که از نظر وزنی ۷ درصد و از نظر ارزشی ۹ درصد رشد را نشان می دهد. ما حدود ۱۰۰ میلیون دلار در سال گذشته واردات داشته ایم که ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه کاهش داشته است.

وی در رابطه با اشتغال استان خاطرنشان کرد: با همت بخش خصوصی، در بهار امسال دو میلیون و ۵۵ هزار و ۷۳۷  اشتغال در استان ایجاد کردیم که نشان دهنده اضافه شدن بیش از ۱۲۰ هزار اشتغال بوده است. در سه ماهه ابتدایی امسال ۲۳ هزار و ۱۶۶ نفر به خالص اشتغال استان افزوده شده است.

رشیدیان در خصوص نرخ مشارکت اقتصادی استان گفت: نرخ مشارکت استان ۴۵.۳ درصد است که با این حال برآورد ما ایجاد ۳۲۰ هزار شغل برای استان تا پایان سال است.

وی با اشاره به حوزه مسکن تصریح کرد: پیش از پروژه های هفته دولت ۵۷ هزار مسکن مهر را افتتاح کردیم که در دولت قبل این تعداد ۳۳ هزار واحد بود. در هفته دولت نیز بیش از دو هزار  واحد دیگر را افتتاح خواهیم کرد که این میزان در این دولت به ۶۰ هزار واحد می رسد.

کد خبر 4072283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha