۷ شهریور ۱۳۹۶، ۱۳:۰۰

عضو شورای عالی ورزش دانشگاه پیام نور:

توجه ویژه‌ای به ورزش همگانی داریم/ امیدواریم والیبال قهرمان شود

توجه ویژه‌ای به ورزش همگانی داریم/ امیدواریم والیبال قهرمان شود

عضو شورای عالی ورزش دانشگاه پیام نور تاکید کرد این دانشگاه ورزش همگانی را جزو اولویت های کاری خود قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، فیصل حسنی در رابطه با نقش این دانشگاه در برگزاری رقابت های ورزشی هفته دولت گفت: ضمن تشکر از مدیریت دانشگاه باید بگویم امسال بودجه خوبی را برای فعالیت های ورزشی دانشجویان در بخش ورزش همگانی پیش بینی کرده ایم. در برنامه داریم که خیلی بیشتر از همیشه به ورزش همگانی بپردازیم که همین راهی برای ورود به ورزش قهرمانی و فعالیت در این عرصه است. کما اینکه دانشجویان ما در رقابت های والیبال یونیورسیاد چین تایپه توانستند برای نخستین بار تا فینال پیش رفته و موفقیت های زیادی را به نام خود ثبت کنند.

وی همچنین با یادآوری عنوان هایی که توسط ورزشکاران دانشجوی دانشگاه پیام نور در سطح کشور به دست آمده است، خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۹۰ سوله ورزشی در سطح کشور افتتاح کرده ایم که در برنامه داریم تعداد آنها را تا ۲۵۰ سوله افزایش دهیم. این برنامه را به منظور ایجاد شرایط لازم برای جوانان و اینکه اوقات فراغت خود را با ورزش بگذرانند، در دستور کار داریم.

حسنی با یادآوری اینکه تیم والیبال دانشگاه پیام نور که به نمایندگی از ایران در رقابت های یونیورسیاد شرکت کرده است برای نخستین بار موفق به صعود به مرحله فینال این مسابقات شد تصریح کرد: امید زیادی داریم این تیم در فینال عملکرد خوبی از خود نشان دهد و بتواند عنوان قهرمانی بازی ها را از آن خود کند.

معاون اداره مالی دانشگاه پیام نور درخصوص برنامه های کلی دانشگاه پیام نور برای پرداختن به ورزش همگانی در آینده و اینکه آیا همچنان در این رابطه از دولت بودجه ای دریافت خواهد شد یا برنامه دیگری در این زمینه پیش بینی می شود، یادآور شد: سال گذشته ۲۸ میلیارد تومان برای ورزش همگانی در سراسر کشور هزینه کردیم، امسال همچنین برنامه ای را در دستور کار داریم، تقریباً و به طور میانگین برای هر دانشجو و فعالیت های ورزشی وی ۳۵ هزار تومان هزینه می کنیم و در نظر داریم این رقم را  به ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان افزایش دهیم. هدف این است که با این برنامه تجهیزات استانداردی را برای دانشجویان تأمین کرده و مربیان خوبی را هم در کنار آنها قرار دهیم. علاوه بر این بحث فرهنگ سازی و تشویق فرزندان برای گرایش به ورزش همگانی را هم مدنظر داریم.

وی در پایان در رابطه با مسابقات هفتگی دولت و اینکه وزارت ورزش هر سال به مناسبت این هفته برگزار کننده رویدادهای ورزشی زیادی در رشته های مختلف است خاطرنشان کرد: اجرای چنین برنامه ای در این سطح کار بزرگی است که توسط وزرات ورزش انجام می شود. فقط امیدواریم این وزارتخانه به نهادهایی که در این عرصه پیشگام هستند و همکاری خوبی دارند به لحاظ مالی توجه بیشتری داشته و بودجه بهتری را در اختیار آنها قرار دهد.

کد خبر 4072867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha