۷ شهریور ۱۳۹۶، ۲۳:۲۲

مدیرکل دامپزشکی استان یزد:

شهروندان مراقب تب کریمه کنگو هنگام ذبح دام در عید قربان باشند

شهروندان مراقب تب کریمه کنگو هنگام ذبح دام در عید قربان باشند

یزد ـ مدیرکل دامپزشکی استان یزد با اشاره به سنت ذبح دام در روز عید قربان گفت: شهروندان در هنگام ذبح دام مراقب بیماری خطرناک تب کریمه کنگو باشند.

علی اکبر حدادزاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فرا رسیدن عید سعید قربان و اهتمام مردم متدین استان یزد به اجرای سنت حسنه قربانی اظهار داشت: به منظور اطمینان از سلامت دام بهتر است کشتار دام در کشتارگاه‌ها است شود و با این اقدام، سلامت گوشت قربانی تضمین خواهد شد.

وی از شهروندان استان یزد خواست: هنگام قربانی دام سه اصل مهم را رعایت نمایند تا از خطر ابتلا به بیماری های مشترک بین انسان و دام به ویژه بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در امان باشند.

حدادزاده یادآور شد: دقت در انتخاب دام، رعایت شرایط بهداشتی در حین ذبح دام و رعایت ایمنی بعد از ذبح دام می تواند سلامت گوشت قربانی را تضمین کند.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد عنوان کرد: شهروندان دام را از محل مورد تایید دامپزشکی تهیه کرده و از خرید دام تب دار یا آلوده به کنه خودداری کنند و هنگام ذبح دام، استفاده از وسایل ایمنی مانند لباس کار، دستکش و ماسک ضروری است و افرادی که در پوست خود جراحتی دارند، بهتر است از ذبح دام خودداری نمایند.

حدادزاده بیان کرد: به منظور جلوگیری از بروز بیماری های مشترک بعد از ذبح دام حتما گوشت را به مدت ۲۴ ساعت در یخچال قرار داده و قبل از این مدت از تماس با خونابه و گوشت قربانی اجتناب کرده و پس از این مدت با استفاده از دستکش و رعایت اصول ایمنی اقدام به قطعه بندی گوشت برای مصرف کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد یادآور شد: امسال نیز مطابق سنوات گذشته در روز عید سعید قربان تمامی کشتارگاه های استان آماده ارائه خدمات رایگان به شهروندان هستند با این تفاوت که قربانگاه های موقت به عنوان محل عرضه و کشتار دام مورد استفاده قرار نمی گیرد و تنها در جهت ثبت درخواست متقاضیان دام قربانی فعالیت می کنند بنابراین تمام کشتارها تنها در کشتارگاه های مجاز و تحت نظارت شرعی و بهداشتی دامپزشکی صورت می گیرد.

وی افزود: در روز عید قربان ۲۶ اکیپ ثابت و سیار با فعالیت ۵۶ نفر کارشناسان شرعی و بهداشتی دامپزشکی در امر خدمت رسانی به مردم استان یزد فعالیت می کنند.

کد خبر 4073470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha