۸ شهریور ۱۳۹۶، ۹:۳۲

ولایتی:

علوم انسانی در دانشگاهها عقیم متولد شده است

علوم انسانی در دانشگاهها عقیم متولد شده است

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با انتقاد از نبود تحول در موضوع علوم انسانی در دانشگاهها گفت: علوم انسانی در دانشگاه ها عقیم متولد شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر ولایتی در همایش معاونان آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد باید پرچم علوم انسانی ایرانی را در دست گیرد. از ابتدای انقلاب تاکنون در حوزه علوم  انسانی تحول جدی در کشور صورت نگرفته است و باید برای تحول در این حوزه برنامه ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه ما همچنان گرفتار علوم انسانی هستیم و این علم باب دل شرق، اسلام و ایران نیست، اضافه کرد: علوم انسانی در دانشگاهها عقیم متولد شده است.

ولایتی با تاکید بر ضرورت پیوند حوزه و دانشگاه گفت: به طور مثال باید بستری فراهم شود تا دانشجویان از نظرات و علم آیت الله جوادی آملی استفاده کنند.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد باید در حوزه پژوهش حرف اول را در در کشور بزند و این ظرفیت در دانشگاه وجود دارد و امیدواریم با حضور دکتر رهبر و تحولاتی که در این دانشگاه ایجاد شده بتوانیم به این موضوع دست یابیم.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد باید همچنین پرچمدار پژوهش، اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی در کشور باشد.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد تاکید کرد: ۴۰ درصد رشته های دانشگاه آزاد در حوزه علوم انسانی است و اگر دانشگاه آزاد برای تحول در این زمینه برنامه ریزی کند می تواند به نتیجه بسیار مطلوبی دست یابد.

ولایتی با اشاره به لزوم پیوند حوزه و دانشگاه در کشور گفت: باید بستری را فراهم کنیم تا دانشجویان بتوانند از نظرات و علم علما مانند آیت الله جوادی آملی استفاده کنند چرا که بر این اساس فلسفه اسلامی را فرا می گیرند و در علم نیز به درک صحیحی می رسند.

وی در خصوص برخورد با دانشمندان مخالف داروینیسم در اروپا گفت: آنها آنقدر به اصول خود پایبند هستند که اگر ما مسلمانان مانند آنها به اصول اسلامی پایبند بودیم می توانستیم در علم بیش از پیش پیشرفت کنیم.

کد خبر 4073617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha