۸ شهریور ۱۳۹۶، ۱۸:۵۸

معاون ستاد عتبات عالیات کشور خبر داد:

کمک ۲۰ میلیارد ریالی زنجانی‌ها به ساخت نیم‌ضریح امامین عسکرین(ع)

کمک ۲۰ میلیارد ریالی زنجانی‌ها به ساخت  نیم‌ضریح امامین عسکرین(ع)

زنجان-معاون صنعتی و هنری ستاد عتبات عالیات کشور از کمک ۲۰ میلیارد ریالی مردم استان زنجان برای تسریع در ساخت نیم‌ضریح حرم امامین عسکرین (ع) خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کریمی  ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از روند ساخت نیم‌ضریح حرمین عسگرین (ع)، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز شاهد تداعی ذوق هنر دست هنرمندان زنجانی در این نیم‌ضریح هستیم، افزود: خوشبختانه روند ساخت نیم‌ضریح حرم امامین عسگرین (ع) در زنجان به خوبی پیش می‌رود که دلیل آن نیز کمک به‌موقع مردم ولایی و دوست‌دار اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) استان زنجان است.

وی با یادآوری اینکه ۲۷ میلیارد ریال از سوی مردم استان زنجان برای ساخت این نیم‌ضریح کمک صورت گرفته است، تصریح کرد: مردم ولایت‌مدار استان زنجان ثابت کرده‌اند که در همه صحنه‌ به‌ویژه صحنه‌هایی که ارادت قلبی آنا را به اهل‌بیت (ع) دوچندان و به جهانیان نشان می‌دهد، حضور دو چندانی دارند که ساخت نیم‌ضریحی که امروز از آن بازدید کردیم، نمونه بارز این همدلی و پشتکار است.

این مسئول با بیان اینکه خوشبختانه اقدامات اولیه برای انتقال این نیم‌ضریح صورت گرفته و به‌زودی شاهد انتقال این نیم‌ضریح مبارک به عراق خواهیم بود. به عبارتی می‌توان گفت نیم‌ضریحی که به دست هنرمندان زنجان در حال ساخت است، اتفاقی است که برای اولین‌بار در کشور رخ داده و اولین مجموعه نیم‌ضریح‌ها توسط هنرمندان زنجانی ساخته شد.

کریمی خاطرنشان کرد: درب‌ها و نیم‌ضریح‌هایی برای مقام شامخص افراد تل زینبیه در دست اقدام است که این طرح‌ها در استان‌های تبریز بوشهر، شیراز، کرمانشاه، البرز و هرمزگان در دست انجام است.

کد خبر 4074412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha