۸ شهریور ۱۳۹۶، ۲۲:۴۰

رئیس اتاق بازرگانی تبریز خبر داد:

همایش ملی صادرات غیرنفتی امسال در آبان‌ماه برگزار می‌شود

همایش ملی صادرات غیرنفتی امسال در آبان‌ماه برگزار می‌شود

تبریز- رئیس اتاق بازرگانی تبریز از برگزاری دوره جدید همایش ملی صادرات غیرنفتی در آبان‌ماه سال جاری در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، صمد حسن‌زاده امروز، چهارشنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه، درباره فعالیت‌های سال ۹۵ اتاق بازرگانی تبریز تشریح کرد: اتاق بازرگانی تبریز به عنوان پارلمان بخش خصوصی، یک نهاد مدنی، اجتماعی و اقتصادی و غیرسیاسی است که در سال ۹۵ فعالیت‌های شایسته‌ای انجام داد.

وی افزود: در سال ۹۵ سعی کردیم به‌وسیله برگزاری نشست‌های متعدد با کشورهایی همچون ترکیه، گرجستان، آلمان، لهستان، ایتالیا و استرالیا و همچنین سفرای کشورهای مختلف رابطه اقتصادی برقرار کنیم.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: همچنین برگزاری نشست‌های مختلف با حضور استاندار آذربایجان شرقی، مدیران و روسای ادارت و سازمان‌ها، نمایندگان مجلس یا شورای شهر و...، با محوریت رفع موانع تولید و اشتغال نتایج بسیار خوب و مفیدی را برای فعالان اقتصادی بخش خصوصی در پی داشت.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز همچنین تصریح کرد: ۲۲جلسه کارگروه رفع موانع تولید در سال ۹۵ برگزار شد و همچنین ۶۷ مورد مصوبه در جلسات شورای گفتگو مطرح گردید که از این تعداد ۲۷ مورد استانی و ۱۸ مورد کشوری بوده است.

وی همچنین با اشاره به فعالیت‌های کمیسیون‌های مختلف اتاق بازرگانی تبریز اضافه کرد: کمیسیون‌های صنعت و معدن، کشاورزی، گردشگری، حمل و نقل و... از جمله کمیسیون‌های اتاق بازرگانی تبریز هستند که در سال ۹۵ عملکرد درخشانی از خود ارائه دادند.

حسن‌زاده در بخشی از سخنان خود خبر داد: به‌وسیله مسافرت‌های متعددی که مسئولان رده اول استانی به کشورهای آلمان و لهستان داشتند و همچنین گفتگوهای طولانی و جلسات متعدد، میز آلمان و لهستان در اتاق بازرگانی تبریز و میز تبریز در لهستان و آلمان تشکیل شد.

وی در ادامه گفت: همچنین در سال ۹۵، بیست و دومین همایش صادرات غیرنفتی ملی را در تبریز برگزار کردیم که این همایش در نوع خود یک برند ویژه برای تبریز به شمار می‌آید و در نظر داریم در آبان‌ماه سال جاری نیز این همایش را با حضور کابینه جدید دولت برگزار کنیم.

وی در پایان از احداث ساحتمان جدید اتاق بازرگانی تبریز خبر داد و بیان کرد: چندین سال بود که بحث احداث اتاق بازرگانی تبریز مطرح بود و امسال توانستیم با خرید زمین ۶هزار متری، بسترهای لازم برای احداث ساختمان جدید این مجموعه را فراهم سازیم.

 

عکس‌ها از: علی حامد حقدوست

کد خبر 4074584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha