۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۵:۳۵

رئیس سازمان انرژی اتمی:

ایران اسلامی آینده درخشانی دارد

ایران اسلامی آینده درخشانی دارد

قزوین- رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: ایران اسلامی با داشتن جوانان مستعد واندیشمند، حرکت در مسیر علم و فناوری آینده درخشانی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر صالحی در هنگام بازدید از «خانه موزه» شهید بابایی اظهارداشت: آینده کشور در شما جوانان متجلی است و باید با امید واعتماد به نفش و تلاش مستمر برای مدیریت آینده کشور آماده شوید و به ریشه تاریخی خود افتخار کنید.

وی بیان کرد: ملت ما خود را بخوبی نشان داده و نیاز به غلو نیست و واقعیت های تاریخی نشان می دهد این ملت اندیشه پرور بوده و با سعدی، حافظ، مولانا، خواجه نصیر و بوعلی سینا گذشته پرباری دارد و می تواند بخوبی بدرخشد.

رئیس انرژی اتمی ایران تصریح کرد: وقتی کتاب ابن سینا در غرب تدریس می شود و اولین رصد خانه توسط خواجه نصیر ساخته شده موجب افتخار است و جوانان ما باید به خود ببالند و بدانند می توانند انسانهای بزرگی شده و در مسیر علم و توسعه و تعالی گام بردارند.

معاون رئیس جمهور یادآورشد:ملت ما ریشه درتاریخ دارد وامروز توانسته درعلم، فنآوری ونانو که رشته های مهمی است به دستاورد های ارزشمندی برسد و تکنولوژی کوانتومی را هم اخیرا راه اندازی کرده ایم که با نانو ارتباط دارد و قادریم کارهای بزرگی را ممکن کنیم.

صالحی یادآورشد: با همه مشکلات اقتصادی توانسته ایم در برخی رشته ها به موقعیت خوبی برسیم و در چشمه های فیاض علم و تکنولوژی درخشیده ایم و در تولید علم و فنآوری جلو هستیم.

در صنعت عقب ماندگی داریم

وی بیان کرد: متاسفانه در صنعت و کاربرد نانو کمی عقب مانده ایم که باید این مشکل را برطرف کنیم اما در صنعت هسته ای، نانو و فنآوری جایگاه مطلوبی داریم و باید با شجاعت و اصلاح مشکلات عقب ماندگی های خود را جبران کنیم.

صالحی تصریح کرد: با همه سختی ها و مشکلات ناشی از تحریم توانسته ایم با تولید ۵۵ هزار مگاوات برق در این صنعت به خود اتکایی برسیم و با ۲۷۰ هزار کیلومتر لوله کشی گاز زمینه خدمات رسانی به مناطق دور افتاده نیز فراهم شده است.

ایران اسلامی آینده درخشانی دارد

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: ایران اسلامی آینده درخشانی دارد و از نمایندگان مجلس انتظار داریم با اختصاص بودجه لازم به امور علمی و فنآوری زمینه شکوفایی استعدادهای این عرصه را مهیا کنند.

وی بیان کرد: شرکت های دانش بنیان استعداد بالایی دارند و امروز میزان تراکنش شرکت های دانش بنیان به ۴۰ هزار میلیارد تومان رسیده که قابل توجه است و اگر بتوانیم در این عرصه سرمایه گذاری کنیم به دستاوردهای ارزشمندی خواهیم رسید.

صالحی خطاب به جوانانی که در موزه خانه شهید بابایی حضور داشتند گفت: شما می توانید مانند خانم میرزایی که جایزه فیلد را گرفت حتی جایزه نوبل بگیرید و هرگز خود را دست کم نگیرید و با تلاش و توکل به خداوند در مسیر علم آموزی گام بردارید.

کد خبر 4075109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha